2009-06-24

Halloj i värmen!

Hoppas ni har det bra därute i värmen. Ni som har börjat semester eller är hemma njut av den underbara värmen och solen. Försök att komma ner till stranden och bada. Själv sitter jag på dagarna och svettas i min anletes svett på jobbet och försmäktas. Har fortfarande ett par veckor kvar innan semestern börjar. Men det är underbart att komma hem, slänga sig ut på altanen och bara pusta ut. Spela lite backgammon med grannen och ta en kall pilsner. Än så länge har jag inte lyckats komma iväg till någon strand. Hoppas att värmen håller i sig till helgen. Då ska jag packa picknick-korgen och lapa sol vid en strandkant eller en brygga. För då har det gått en tid sedan sista antibiotika-tabletten och jag kan återigen lapa sol.

Nu ska jag försöka ge mig ut i bloggens värld och komma med goa kommentarer till er mina vänner.
Kramis

6 kommentarer:

  1. Stackars dig som inte kan va ledig ännu,har inte varit till stranden ännu men det blir snart,jobbar ikapp lite med trädgården,idag har jag rensat ca 40 m häck och det finns roligare saker kan jag säga,kram.

    SvaraRadera
  2. Va inte lessen för att du inte kommit iväg till stranden - jag doppade tårna på midsommarafton å de va så jäkla kallt så de va inte sant! Så framåt helgen kanske de e lite varmare...=)

    Storasyster

    SvaraRadera
  3. Ja, visst blir livet trevligare när solen visar sig!! ;) Oavsett nästan vad man ska göra...
    Jag försöker kurera halsen med honung (trots att jag inte ska äta nåt sött nu) för jag vill verkligen inte bli sjuk! Så hellre lite honung än att va sjuk!! ;)
    Storkramen, Maria

    SvaraRadera
  4. SysterYster - Hoppas det för det vore ju skönt att få doppa sig lite.. hehe
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Hallå i värmen
    Jag hoppas du snart får möjlighet att njuta av sommarsolen. Själv sprang jag rätt in i en förkylning då vädret är som bäst och träningen är i full gång. Stark mat och vitaminbombningar är det som gäller nu.
    Krya på dej och ha det gott
    kramiz
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  6. Hej! Jisses, har du två veckor kvar till semestern? Det är ju NU man ska ligga på stranden! Men, du har ju fått en kanonhelg! Jag som hatar värme lider i tysthet, för jag unnar ju alla en fin sommar...även om jag drömmer om isbjörnar...
    Flytta i denna hetta är ingen höjdare om du undrar...men idag ska sista lasset gå, sen åker vi inte till Blötberget fler gånger! Händerna svettas och fingrarna halkar på tangenterna, hjärnan kokar snart och dagen har bara börjat....
    Sköt om dig!/Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis