2010-01-15

Redan fredag?

Tiden verkar ha ökat sin fart under 2010. Jisses det är redan fredag eftermiddag och helgen stundar. Mycket har det varit på jobbet vilket har föranlett inflyttad kopparslagare som är j.....t svår att vräka. Har nu dragits med denna hyresgäst i tre dagar och imorse var han extra hård. Så det var bara att inse, gå till jobbet var en omöjlighet. Så tomtarna vägrade samarbeta med nissarna och kopparslagaren bankade på som attan.

Imorgon åker våra vänner tillbaka till Indien och jag är inte på jobbet och säger hejdå. Det känns lite tråkigt men vad gör man när man har kopparslagare på besök? Dessutom hände något igår med en av vännerna vilket gjorde att denne drog från jobbet och var helt okontaktbar. Försökte messa, skriva mejl och göra inlägg på facebook men inget svar. Dock fick jag svar imorse vilket gjorde att jag kunde andas ut. Jag hoppas vännen löser sitt problem och kan återvända med ett leende på läpparna. Fasiken det kan inte vara lätt att sitta i ett land och försöka lösa en liten kris i sitt hemland.

Ikväll ska jag få andra vänner på middag. Dock ska jag inte stå för matlagningen utan det ska en av vännerna göra. Ska bli skönt att få middagen lagad. Står för det drickbara istället men här blir det lugnt. Med kopparslagare blir det inte mycket inte.

Imorgon ska Mor firas och då blir det ytterligare en middag som inte behövs lagas. Me like a lot!!!! Sedan blir det lugnt på kvällen och bara softa framför tv: n eller datorn.

Söndag ska det bli bio med vänner och filmen Avantar. Så helgen är bokad så att säga. hehe

Dotera har anlänt till Manilla och har det så bra. 30 grader varmt, sol och bad, bara hon och Freunde tillsammans med vänner. Så de lever livets glada dagar nu. Hon behöver verkligen vila upp efter tuff sommar och höst.

Så vore det inte för min nya inneboende hade helgen tett sig helt perfekt. Som det är nu är det att knapra piller och göra det bästa av allting. hehe

Ha en riktigt skön helg!

12 kommentarer:

  1. Det verkar som att din helg kommer bli helt okej :) Min med hehe
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, hoppas verkligen att huvudvärken går över så du kan njuta av din helg!! Låter mycket trevlig. ;)
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  3. Krya på dig. Vilket schema du har. Jag ska klippa mig i El Stockholmo, thats it *ler*. Skönt att bli lite ompysslad. Hoppas kopparslagaren har flyttat nu. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken helg! Riktigt härligt att slippa laga mat ibland, även om jag tycker det är hemskt roligt. Här har jag stått för matlagningen flera dagar i rad och funderar nu på att ta paus från det. =)
    Hoppas helgen varit till belåtenhet och även filmen idag!
    Håller tummarna för att räkningen av den nya inneboende parasiten lyckades till slut! =)
    Kram och ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. vräkning ska det vara såklart...;)

    SvaraRadera
  6. Hoppas du piggnat till nu,har tänkt se den filmen jag med men svårt att hinna med allt,frugan har fyllt år denna helg och fullt med folk i stugan hela helgen,imorgon är det jobbet igen,skulle va gott att hoppa av ekorrhjulet ibland och bara få göra vad man vill men till det krävs det ekonomiskt oberoende men det kanske kommer,har missat om den inneboende vad är det för filur,ha en bra start på nya veckan,kram.

    SvaraRadera
  7. Hoppas att helgen blev bra, alltid skönt att få sätta sig vid dukat bord och avnjuta en god middag som någon annan har lagat..

    Den filmen tyckte jag var riktigt bra och skulle verkligen vilja se den i 3D.

    Tack för ditt trevliga besök i min blogg, ja vi hoppas med att det inte ska bli något krångel med Försäkrings bolaget utan att man får ut det som har gått sönder av branden.

    Önskar dig en bra vecka och hoppas vännen din mår bättre.

    Kramen

    SvaraRadera
  8. Smyger in lite tyst och försiktigt såhär på måndagsmorgonen (vet ju inte om du är vaken än...) för att önska dig en bra start på en ny vecka...och så en varm och go' kram till dig oxå...KRAM! =)

    SvaraRadera
  9. å hoppas kalaset å bion piggade upp!!!

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du har haft en bra tisdag..
    Kram på dig..

    SvaraRadera
  11. Hahaha...kom precis på att du snart inte behöver uppdatera...nä, för det är ju FREDAG i morron igen!!! =)
    Puss på pannan gumsan!

    SvaraRadera
  12. Hello på sig igen..tar en liten paus i sysslorna och kikar in till dig för att önska dig en riktigt mysig fredags kväll och en härlig och lugn helg..

    Kramen på dig vännen!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis