2012-01-15

Söndag förmiddag!

Vad härligt det har varit att ha helg med SOVMORGON. Fredag kväll, hela lördagen och hela söndagen är absolut mina favoritdagar och kvällar. Man kommer hem från jobbet fredag kväll och har en hel helg framför sig att göra precis vad man vill på. Denna helg har jag bara slappat och tagit det lugnt för jag dras med lite feber och hoppas att den ger med sig till imorgon. För just nu är det absolut inte läge att vara borta från jobbet.

Helgen har bestått i god mat, dryck och spel ute på nätet. Mest facebook-spel faktiskt, allt för att tömma skallen från jobbtänk. Det är jättemycket nu eftersom vi snart ska implementera ett nytt affärssystem och produktionen måste fungera under tiden vi stänger ner alla system. Våra stackars leverantörer går upp i taket för att vi dunkar in beställning efter beställning och allt måste vara klart före 27 januari. Samtidigt så har vi folk bort på utbildning i det nya systemet plus att vi har en ny tjej som ska läras upp. Så är helt slut när jag kommer hem på kvällarna och behöver koppla bort hjärnan. Vad bättre än spela spel som kräver ett annat tänk?



Ja förstås man skulle kunna sjunka ner i soffan och blänga på tv eller läsa en bok. Men detta tömmer inte min hjärna på hjärn-aktivitet. Utan det jag gör är tvingar hjärnan att byta spår. Låter det konstigt? Ja kanske men det fungerar för mig.

Nu ska jag väcka sonen och hans kompis så att de kommer upp någon gång.


2 kommentarer:

  1. Fredagen är helt klart den bästa dagen på hela helgen, bara känslan att veta att man har hela helgen framför sig är avkopplande i sig själv. Håller med dig i att en bok el tv inte kopplar av på samma sätt som att sitta å slö spela på nätet eller då får man verkligen hjärnan att tänka på annant.

    Önskar dig en bra vecka trots att du verkar ha det mer än körigt just nu.
    Här kommer en energi kram..

    SvaraRadera
  2. Hej! Angående bestraffningar så får man numera bäst pli på ungarna genom dataförbud tror jag, hihi, utegångsförbud bryr sig knappast någon om, dom är ju knappt ute ungarna!
    Jasså är det mycket på jobbet nu igen, tycker faktiskt jag har ett svagt minne av att jag har läst ungefär samma text tidigare år...inte första gången med andra ord?
    Självklart ska man hitta sitt eget sätt att tömma skallen, numera spelar jag bara Mahjong, men jag läser tre-fyra böcker också, samtidigt!
    Kramen

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis