2012-02-19

Söndag och det verkar....

...banne mig som att våren är på väg! Trots snöstormen som var i går kväll så droppar det från taken och fåglarna börjar sjunga sin vårsång. Något som också visar att vi är på väg mot ljusare tider är att det faktiskt börjar bli ljusare längre på dagarna. I fredags när jag åkte från jobbet så var det inte kolsvart ute. Lyckades komma iväg från jobbet i någorlunda tid och var hemma faktiskt redan kl sex.

Helgen började bra. På väg hem från jobbet svängde jag in till blombutiken för att inhandla en blomma till Far samt ett antal skraplotter i tobaksaffären bredvid När jag står där och velar så ringer min telefon och det var J som ringde. Hej har du lust att komma över på lite käk? Så klart jag hade.

Väl hemma så är huset fullt av ungdomar och sonen var inte ett dugg intresserad av att laga middag ihop så det var ju perfekt. Fixade till mig lite och knatade över till J för att umgås över en bit mat. Vilken god mat det blev.
Laxpasta med ett glas rött till. Mums! Var hemma vid 23-tiden och det var bara ett tvärdyk ner i sängen för hela jag var helt slut.

Vaknade tidigt, för att vara mig, i går. Fixade lite hemma för att sedan förbereda för att fira Far som fyller imorgon hela 81 år. Eftersom Far ville ha sällskap över ett glas vin så tog sonen och jag bussen till Mor och Far. Tänk, om man tar bilen till dem så tar det cirka 10 minuter. Men ska man åka kommunalt tar det en hel timme innan man är där. Är det konstigt att man hellre tar bilen än åker kommunalt då?

Som vanligt hade Far lagat världens goaste middag. Som förrätt fick vi en toast med räkor, löjrom, citron creme fraish. Varmrätten bestod av ungstekt fläskfilé och potatismos. Efterrätten blev glass i stora lass.

När vi skulle röra oss hem så var det snöstorm utanför. Sonen skulle upp till Stora Staden för att gå på bio och jag skulle hem och krypa upp i soffan. Eftersom det var lite si och så med buss så tänkte vi att vi tar en taxi. Men se det gick inte, för man kom inte fram till deras växel. Så fort man kopplades fram så bröt samtalet. Så det var bara att sätta sig på bussen och hoppas att den gick hela vägen hem. Vilket den gjorde. Dock en liten kuriosa, jag och sonen startade samtidigt. Han var i Stora Staden innan jag hade kommit hem. För honom tog det en halvtimme, för mig tog det en och halv timme.

Väl hemma så blev det en titt på melodifestivalen och som vanligt undrar man vad som hände. Jag tyckte att Mattias och Molly var de som skulle kvalificera sig till finalen direkt. En av två är väl kanske inte så fel men när den andra inte ens fick komma till andra chansen blir man lite smått förundrad. Men men smaken är ju som baken, delad.

Nu sitter jag här och försöker ladda batterierna till ytterligare en kämpig vecka på jobbet.

Så alla ni på andra sidan rutan, ha en skön och avkopplande söndag!

Tjing!

2 kommentarer:

  1. Inte alls konstigt att man inte vill ta bussen när det tar så lång tid.
    Här är vi inne på andra dygnet med snöstorm. Det Blåser å snöar hur mycket som helst. Som tur är så behöver vi inte he oss ut utan har varit inne hela helgen.
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Idag är det inte så lustigt ute, det är snorhalt och livsfarligt att vistas på vägarna! Så jag har bara stapplat till postlådan med mina broddade stövlar, Blinka fick följa med Hasse ut o jobba!
    Ibland undrar jag om inte det görs mycket bättre musik utanför Melodifestivalen, en del låtar är bedrövliga.
    Nåja, underhållning är det ju och alla andra tevekanaler har lagt sig, dom visar ingenting som kunde konkurrera.
    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis