2012-07-19

Semester med sol och bad....

... glöm det. Här är det regn, åska,hagel, lite sol om vartannat. Något dopp har det inte blivit heller. Varit alldeles för kallt. Har haft semester i snart 2 veckor och jag har inte gjort så mycket. Första veckan gick åt att återhämta sig och sitta och sura. Alla åker utomlands utom jag :-( Jag är för feg att åka själv. Vissa saker blev inte som jag trodde osv. Så jag satt och tyckte synd om mig själv. Sedan tog jag mig i kragen och åkte upp till Suss i stora staden. Där fick jag mig en tankeställare. Alla åker inte alls utomlands för alla har inte råd. Utan de gör andra saker. Det går inte vägen för alla andra heller. Visst låter det som världens självklaraste eller hur. Men just då runt om mig åkte den ena efter den andra utomlands och lilla jag fick inte följa med :-( Saker som jag trodde skulle bli lösta på ett bra sätt blev det inte. Så självömkan bankade ut allt vett ur huvudet på mig. Men efter besöket hos Suss i stora staden vände det. Visst tycker jag fortfarande att det är tråkigt att inte få följa med utomlands men jag surar inte för det. Visst är det fortfarande tråkigt att det inte blev som jag trodde men jag låter det inte suga energin från mig.

Nu försöker jag träffa vänner som inte har haft tid eller att jag inte har haft tid att träffas. Påtar i trädgården, försöker ta vara på den lilla sol som visar sig då och då. Läser mycket böcker, äter god mat och dricker gott vin. Andas in sommarens dofter och lyssnar på de enträgna bina som flyger om kring och samlar nektar. För hur det än är med solen så fungerar naturen ändå.

I tisdags var jag hos Ulla i den lite mindre staden och umgicks. Åt god paj, drack gott vin, pratade och pratade och pratade. Satt i hennes vardagsrum och tittade ut över Mälaren. Vi kunde ha fortsatt så om det inte var så att stackars Ulla måste upp och jobba. Så sent i säng och tidigt upp ur säng. Gäsp gäsp men vi fick ytterligare tid att prata. :-) Ett riktigt trevligt dygn tillsammans!

Idag bär det av till ytterligare en kompis Nettis som jag inte har träffat på hur länge som helst. Det ska bli kul!

Så när självömkan skakades bort så fanns det/finns det ju hur mycket som helst att göra. Och kanske törs man kontakta en del bloggvänner för att träffas i verkligheten. Vi får se vi får se.

Pöss på er i sommar Sverige! Njut även fast regnet står som spön i backen och åskan rullar över himmelen för snart är man tillbaka i de gamla vanorna igen.



4 kommentarer:

  1. Hej, jag är inte särskilt väderkänslig men nog är jag less på detta ständiga pissande nu. Idag tänkte vi oss en kantarellplockarvända, men det regnar och är så blött så det inte är något nöje alls.
    Vi har ju varken råd eller möjlighet att åka iväg i år, jag försöker istället fokusera på flytten i slutet av september. Då kommer jag att landa i min välinvanda miljö hos människor jag gillar! Badat har jag inte heller gjort, det eviga regnandet gör ju att sjöarna aldrig blir uppvärmda.
    Det kanske är så att du behöver varva ner ordentligt efter en riktigt jobbig vår!
    Hoppas du kan njuta i det lilla!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket jävla semesterväder, bara snön som fattas =)
    Hoppas du har en bra helg ändå.
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Kraschade bloggfan så har fått byta blogg :( Men ska nog trivas ändå =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo men visst är det väl så, ibland kan man behöva lite startsträcka för att komma igång på semestern :-) Och semester på hemmaplan behöver inte vara så illa heller. Finns alltid nya saker att upptäcka även hemmavid.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis