2013-11-07

Tänk vad tiden går fort....

... och mycket hinner rinna under bron.

Nu är man 50 år och känner sig som en 20-åring. Siffran på pappret stämmer liksom inte med den ålder jag känner att jag är. Jag har så mycket kvar att upptäcka och det känns precis som när man var 20 år och man var precis på väg att kasta sig ut i vuxenlivet.

Skillnaden nu är att man besitter massor av erfarenheter som man har berikats med under tiden. Likheten är att man har samma hisnande känsla och man har ingen aning vad som kommer att hända framgent.

Jag har träffat Hjärtat och har ingen aning vart den vägen leder mig. Jag är mellan två jobb och det känns inte alls besvärande. Utan helt tvärtom. Förstår inte alls hur jag hade tid att arbeta. Varje dag är ett nytt äventyr som ska upplevas med eller utan Hjärtat. Vissa dagar i veckan åker han hem till Falun och resterande dagarna är han här med mig. Så vi är särbos och just nu passar det oss båda väldigt bra trots att vi är nykära. Att vara ifrån varandra ett par dagar för oss bara närmare varandra och känslan blir så mycket starkare.

Många tycker och anser så mycket om just att vi är särbos. Det kan man väl inte vara när man är nykär. Då vill man ju vara med varandra dygnet runt. Ja det måhända vara så och så är det men samtidigt är det skönt att få en paus ibland eftersom känslorna är så starka. För mig som har varit ensam sedan maken dog är det bra med en paus på ett par dagar. Det ger mig tid att reflektera, känna och sortera kring Hjärtat. Att gå utanför mig själv ibland och titta på det på avstånd. Då vet jag att det jag känner är på riktigt.

Nu har Hjärtat kommit hem efter att tvättat min bil och kollat allt så att den fungerar. Så snart är det dags för lunch eftersom Hjärtat förvandlas till en riktigt Diva om han inte får i sig mat.

Liberae sunt nostrae cogitationes – "Våra tankar är fria"'

Pöss på pannan allihopa!

1 kommentar:

  1. Så härligt och få känna sig som en 20 åring...:)
    Vad andra tycker behöver man inte bry sig om.:)
    Kramiz.../Agge

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis