2009-11-15

Datorkrångel!

Maaa min dator har strulat ända sedan onsdag kväll. Har inte kunna gjort någonting. Är man beroende eller är man av sin dator? Jag har fått gå på avgiftning i flera dagar. Inte fasiken hjälper det när datorn kommer igång igen. hehe

Helgen har varit lugn förutom en son som blev dunderförkyld efter svinvaccineringen. Skulle egentligen ha åkt till Leksand men som sagt. Sonen dålig och täppt i näsan vilket gjorde att det var inte liksom läge att åka dit. Tråkigt men vad sjutton det finns fler tillfällen att åka dit. Så istället har det blivit en riktigt lugn och skön helg med bara soffläge, tv-tittande och bokläsning.

Fast nu så här på kvällningen bröt jag mönstret med att sticka iväg och fika hos M. Fick min något försenade födelsedagspresent, en tekanna i glas. Nu kan jag göra te och samtidigt få en fröjd för ögat när jag häller i Tefrossas underbara teer. Så nu ska det göras te så att det står härliga till ikväll till det ska jag avnjuta "Änglar och Demoner" dvd:n. Mmmm så härligt att krypa upp i soffan och hänge sig två underbara ting.

Men innan dess ska jag försöka komma in hos er mina bloggvänner och lämna någon klok kommentar. hehe

8 kommentarer:

  1. Åh, Änglar och Demoner...
    Den ska jag försöka hitta tid till att titta på...
    ..och japp, skickar herr Jul åt ditt håll och knackar han på hos dej först, så säg till honom att han bara skulle våga visa sej här utan ett par vita känger och en lila korsett och ett Playstation 2 åt G, då också förstås... Hehe!
    Kram och sov gott!!

    SvaraRadera
  2. Yes ny i fredags blev man nybakad:) Fortfarande lite varm..hehe
    Så nu blir det ju att hitta ett ställe som vill ha en sån galning som mej. Om ingen finns så får jag baka hemma och sälja till folk. Hur har din helg vart?

    SvaraRadera
  3. Hallå min vän, frustrerande med både datakrångel o förkylningar, gruvar mej själv lite för hur jag ska reagera på vaccinet eftersom jag varit så ofta förkyld senaste tiden. Å andra sidan är van när det dyker upp. Har nu löst mitt problem med frihet att skriva som jag känner på min blogg (vissa anhöriga sa åt mej vad jag fick skriva å då är iden med mitt bloggande förstörd) Den kommer att finnas kvar för lite "grundare" spekulationer om livet men jag har startat en till som dom "sårade" inte känner till.
    Ha det bra
    kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  4. Men vad trist att datorn krånglar.
    Och ja, nog är man beroende av den...
    När jag för ett par år sedan var utan dator i 3 veckor, det kändes nästan som abstinens ;-)
    Jag hade t.om. huvudvärk de första dagarna ;-)

    Ja, tydligen kan man råka ut för några biverkninar av vaccineringen mot svininfluensan.
    Men de är nog bättre än att få flunsan,
    och om oturen är framme att man blir allvarligt drabbad.

    Kanske datorn behöver vaccineras också ? ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Godmorgon vännen! =)
    Inte klokt att vi gjort oss beroende av denna tekniska pryl, som håller på att driva oss till vansinne då den inte funkar (vilket är ALLDELES för ofta). Men den är underbar när den funkar och tänk så många vänner man får! =)
    Hoppas sonen kryar på sig och att du klarar dig! Kram och ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  6. Aha, så ni har tagit vaccinet. Här är jag emot det o jag o prinsens pappa diskuterar saken. Han är för och jag emot. Inte lätt att komma till ett slutbeslut. Jag vill inte spruta in något skit i våra kroppar, det känns helt fel. Och OM ngt hände sonen utan vaccination skulle jag självklart inte kunna leva med det. Men hur man än vrider o vänder på det är det beslut fattade i rädsla.

    Så, har du fått igång datorn nu med andra ord?!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Änglar och demoner har jag varken sett eller läst. Är den bra??
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jo tack hos mig har du varit inne och sämnat goa kommentarer.
    Jo nog är man dator beroende alltid.
    Låter skönt med te och dvd ingen dålig kombination.
    Ha det gott:O)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis