2009-11-16

Måndag och käken är snart ur led!

Så är man återigen på en måndagkväll, trött och sliten. Ikväll mer än någonsin. hehe Först så strulade sonen inatt och väckte mig så jag inte kunde somna om. Sedan lagom när man landat på jobbet får man veta att man ska speaka english hela dagen. Undervisa i det jag nu för tiden sysslar med. Jo tjena mittbena. Fasiken jag har ju knappt själv koll på vad jag gör eftersom jag bara har varit på den nya rollen sedan 11 oktober. Några processer och rutiner finns ju inte utan jag har fått försöka skapa dem själv. Nu skulle jag guida Indier i vad jag gör, dessutom på engelska. Tjoho det var bara att kasta sig in i virveln och blåsa så gott man kunde. hehe Tror faktiskt att jag landade det hela bra. För Indierna var nöjda och tyckte att jag hade konstruktivt beskrivet våra rutiner och processer. De skulle bara veta....

Hela denna vecka ska vi guida Indierna i vårt arbetssätt och våra rutiner. Så denna dam kommer att nanna kudde tidigt, drömma om Birdie num num för att sedan harkla upp sig morgonen därpå. Slänga sig in i virvelvinden, landa skeppet sakta och säkert, speaka english hela dagarna. Komma hem, slänga på middag för att sedan sjunka djupt in i soffan med en stor kopp te. Gäspa sig igenom hela kvällen fram till dryga 21. Ta sista svängen med Caesar för att till sist, landa mjukt i sängen, dra täcket över huvudet och bara sluta sina blå.



Japp så kommer min vecka att se ut. Hur kommer er vecka arta sig?

16 kommentarer:

  1. *haha* du får flika in ett "Same same, but different" Det har jag hört att indier gör. Eller kanske ett "hodwy par-te-ner". Hehe, den filmen måste jag skaffa o se om (oh vilket party). Tror sonen snart är mogen för att se den - höll på att skratta mig tokig första gången jag såg den, det började redan vid inledningsscenen som är hur rolig som helst :-) Hoppas veckan blir skön. Jag ska också hoppa i säng tidigt.

    Du, hojta om du hittar några intressanta tjänster på det stora företaget. Jag har en CV som rymmer en mängd olika kvalitéer *ler*.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack så mycket =)

    Inte kul med datakrångel.. Hoppas du får till det =)

    Hahaha, jag tycker att pipparkakorna är jätteroliga =) Tror jag ska baka några och ta med till jobbet och bjuda på.. Hehe...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är mycket nu!
    Men andas lite, gumman.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Hahaha...men du klarade säkert att guida indeierna alldeles förträffligt...eller så fattade de inte ett skit, men var j**ligt artiga...=)
    Veckan här kommer att bli hektiskt, med plugg, plugg och åter plugg...GAH!
    Kram och ha det fint! =)

    SvaraRadera
  5. Låter som du har massor att göra, spika engelska är inte något jag gillar. Får nog bli med pistolhot.;o

    Ta nu hand om dig och koppla av på kvällarna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj vilken hejare du kommer att vara när du tränat engelska hela veckan! Kan du inte be att få åka till Indien sen för att se hur dom har det där och kanske agera konsult åt dom?
    Till och med Indien skulle hägra just nu i detta grå töcken....annars tycker jag dom är lite väl många där borta, haha
    Barnbarnet blev också dåligt av sprutan, men det var nog mest ont i armen...
    Kör på tjejen, kramen från ett dystert pörte

    SvaraRadera
  7. Hoppas du haft en avkopplande kväll och inte spikat för mycket under dagen...=) Kramen och godernatten!

    SvaraRadera
  8. hejare på engelska ja!

    Men stressa inte för mycket. Lugna ensamma moments mellan varven!!!

    SvaraRadera
  9. hoppas att du överlever veckan, snart helg så att du kan vila upp dig. kramisar

    SvaraRadera
  10. God morgon i Aforia-stugan! =) Pigg och vaken..? Inte jag, kan jag säga. Är så fruktansvärt schleeten! =/ Men hej, vad det går, i morron är det fredag igen. Hoppas du kan se fram emot en avkopplande helg! =) Jag jobbar lördag förmiddag, men för övrigt ska jag bara slappa! Kramelikram

    SvaraRadera
  11. Hej vännen,hoppas allt är bra och önskar dig en mysig helg,kraaaam o p.

    SvaraRadera
  12. Nån vet va du går för så du fixar det!!
    Eller har ju fixat det!!
    Bra!!
    sketabra!!
    Nå´n skulle varit stolt!
    gillar dej! kram!

    SvaraRadera
  13. Hoppas allt är ba med dig och barnen,vann inget denna helg eller så vi får vänta en stund till,ha en bra vecka så hörs vi,kram.

    SvaraRadera
  14. Goood mooorniiing! =) Hur står det till denna underbara onsdag??!! *kvitter,kvitter*
    Jag vet ju att du lever...(FB), men undrar lite grann om du glömt bort bloggen...eller vad som händer...? Total bloggtorka? Hoppas du mår bra i alla fall! =) Karamizar

    SvaraRadera
  15. Men OJ!...vilken TUR att det var DU och inte JAG som blev tvungen att speaka annatlandsspråk!...för hos mig hade det blivit en väldigt TYST dag!...som det ALDRIG annars är! ;o)

    KRAAAAM!!!!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis