2010-02-19

Jag är så glad, tralalalala!

Jag är så glad idag för jag har fått besked. Med 99,9% säkerhet är det ingen cancer jag har. En sten föll från mitt hjärta och oket lossnade från axlarna. Jag blev så glad att jag studsade upp från britsen och slänger mig halvnaken om halsen på doktorn. hehe Varav doktorn utbrister: Det är det här som gör detta jobb till världens bästa! En halvnaken, lycklig och vacker kvinna slänger sig om halsen på mig. Då säger sköterskan: Ja du har det bra du på jobbet. En halvnaken vacker kvinna slänger sig om halsen på dig. Men jag, inte fasiken slänger sig en halvnaken vacker man om min hals inte. Så orättvist suckar sköterskan. Själv står jag halvnaken och bara ler. Men sköterskan fick sig en kram också när kläderna var på. Hon tackar och säger: Tänk om alla vackra kvinnor var som du. Då skulle världen se så mycket bättre ut. Rodnande tar jag emot denna komplimang och går ut ur rummet. Strålar som en sol och ler och nickar till alla. Flera doktorer och sköterskor suckar och säger: Gud så underbar du är. Tack för att du har förgyllt vår dag.

Med lätta steg går jag till min far som ser mig och utbrister: Så det var inget då och nästan faller i gråt. Nej denna gång var det falskt alarm. Tack alla ni som har hållit era fingrar i kors och hjälpt mig!!! För just idag känner jag mig som världens vackraste, gladaste kvinna i världen. Nu mina vänner kanske jag har lyckats komma av berg- och dalbanan! Jag hoppas att det blir som en mycket kär vän till mig säger: 2010 är ditt år, Aforia. 2010 är året då det vänder för dig.

Tack alla ni mina vänner för att ni finns! Ett speciellt tack till La Familia, Afrodite och min egen lilla nalle!

12 kommentarer:

  1. åh vilken bra avslutning på kvällen, nu kan jag sova gott:))
    KRAM

    SvaraRadera
  2. GÖTT som vi västgötar säger. Grattis! Förstår att du blev glad efter all oro. Och skön reaktion från läkare o sköterskor :-) Tufft yrke att vara i, att hantera sjuka (och friska) med all oro. Kram o ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt!
    Gud vad glad jag blir!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att du känner dig lättad.
    Gläds med dig att du åtminstone slipper denna oro.
    Mysigt det du berättar att du blev så glad att du kramade doktorn.....
    och så roligt det sköterskan sa :-)
    Du berättar så härligt... och underbart..
    Ja, du förgyllde säkert deras dag.....

    Ja, Aforia....jag önskar dig av hela mitt hjärta att år 2010 blir ditt år då det vänder för dig.
    Idag började bra i alla fall...
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Ja, dom har rätt, tänk om fler va som du!!
    Goa goa du , låt livet leka igen!! 2010 är du vär det!
    Massa sköna gonattkramar!!

    SvaraRadera
  6. Åååå, vad glad jag blir!! ;) ;) Så skönt för dig å din familj!!! ;) Solen skiner ute nu å den skiner för dig!!! ;) Ta å njut av helgen å resten av året nu!! ;)
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  7. Underbart. Största kramen till dig. Var själv på rutinmammografi i går. Det är ju bara att hoppas. En av mina bloggfavoriter somnade in i onsdags 36 år gammal så det det är ju inte så självklart alla gånger.

    MASSOR AV KRAMAR, you are the best

    SvaraRadera
  8. Underbart. Största kramen till dig. Var själv på rutinmammografi i går. Det är ju bara att hoppas. En av mina bloggfavoriter somnade in i onsdags 36 år gammal så det det är ju inte så självklart alla gånger.

    MASSOR AV KRAMAR, you are the best

    Det var lilla jag som tryckte fel :-(

    SvaraRadera
  9. Gud så skönt för dig! Grattis! :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kan inte bättre bli,känns det som,kram

    SvaraRadera
  11. Underbara, underbara du! Vad jag är GLAD och LÄTTAD för din skull!!! Kunde inte fått ett bättre besked i fredgas på FB! =) Jag hoppas verkligen att du kan få det lite lugnt kring dig nu! Att roller-coastern stannat och det mer än bara tillfälligt! Nu kan du leka och ha det gött, vännen! Njut av livet! =) Kram på dig vännen och du...vi hörs! <3 PPP

    SvaraRadera
  12. Tack snälla :)
    Jag har varit med om det där jag också så jag förstår verkligen din oro du haft. Jag får jämt tumörer i brösten så har opererats 4 gånger. Och fler lär det bli. Först i början kollade man om det var cancer och gjorde biopsier och grejer, men nu vet både jag och läkaren att det inte är det utan jag har något som heter Fibroadenos så när jag får knölar så är det bara att ringa och få en tid för undersökning och sen operation. Fast nu har jag massa tumörer men orkar inte söka för det, vet ju vad det är hehe.
    Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis