2010-04-19

Okej okej, jag vet....

... tiden flyger och jag hinner liksom inte riktigt med. Bloggen får ta stryk för att jag inte hinner med. Så mycket som händer och berg- och dalbanan fortsätter sin tur. Men snart hoppas jag på vändning i detta och att orken kommer tillbaka. Ena dagen är man högt uppe på kullen och nästa dag är man långt nere i dalen. Just nu är det rätt lugnt, inga höga kullar och inga djupa dalar. Bara en enda raksträcka och då passar jag på att pusta ut.

Tiden på dagarna går åt att sitta i möten, springa på intervjuer för nytt jobb samtidigt som man ska göra det dagliga arbetet. Det gör att man är helt slut på kvällarna när man kommer hem och orkar endast med det mest akuta hemma.
I lördags fyllde dotera hela 20 år och det kändes konstigt. Nu är hon inte liten längre utan stora damen. Tänk så fort tiden går. Tyckte det var igår hon tittade ut och blängde lite ilskt på en för att sedan sluta ögonen och somna. Sedan charmade hon alla och speciellt sin pappa som om han hade kunnat skulle ha plockat ner stjärnorna till henne. Från en liten flicka till en vacker ung självständig tjej bara så där. Ja där ser man vad tiden går fort. Inte är det på en själv inte som ser det, nä, utan på att ungarna växer upp och lämnar boet.

Nu måste jag plocka lite innan det är dags att krypa ner i sängen.

10 kommentarer:

  1. Känner igen mig. Tycker att dygnet borde få fler timmar. Visst är det på barnen man ser hur tiden flyger... Ja, nu har jag ju inga egena men brorsbarnen får en att se det. ;)
    Lycka till med nytt jobb!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Så sant att man ser på barnen hur tiden går och på jobbet känns det som det bara är fredag och måndag,hinner dåligt med blogg och annat jag med men ett inlägg slänger jag in på några minuter men att göra bloggrundor tar längre tid så det blir mindre av dom än förr,sände strålar till dig så nu finns inga kvar här,kallt och småblåsigt har det blivit,grattis till dottern,min yngsta fyllde 21 för 14 dar sedan men barn är dom nog så länge man lever,ha de gott,kpmx3

    SvaraRadera
  3. Ja gud vad tiden går fort, man märker det på barnen i första hand, men åxå på vänner man inte sett på länge. Då förstår man att man sjlv har kommit en bit på väg:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kan verkligen hålla med dig om att tiden bara springer iväg.. Tycker inte det var längesedan barnen var små och nu är minstingen 18...

    det är ju bara att kolla vi är ju redan i slutet av april....

    Ha det nu så gött och skynda långsamt...kram på dig..

    SvaraRadera
  5. Nämen, söker du nytt jobb? Spännande, något inom företaget eller alldeles nytt? Inom samma branch? som jag inte vet vad det är...
    Nyfiken i en strut,,,,
    Själv tycker jag dagarna segar sig fram jag saknar min lilla pälskling så jag snart förgås!
    Kramen och sköt om dig

    SvaraRadera
  6. Hej min vännen ,hoppas allt är som det ska och helgen blir på topp,kpm många gånger om.Kram.

    SvaraRadera
  7. Blev lite fel i starten på förra kommentaren men du fattar va jag menar.

    SvaraRadera
  8. Borde sova men jag har hinner ju inte det jag vill om jag inte tar till natten... Glad att läsa att allt är väl o ingen j...s cancer!
    Trist med jobbet.
    Härligt med goa döttrar! Håller med, det är svårt att fatta att de är "vuxna"!! Min har nyligen fyllt 19 och i förrgår ringde hon, tjutande av lycka i luren!! Sambon hade FRIAT!!!
    Måste sov lite !
    Kram kram kram!

    SvaraRadera
  9. Snart är det sommar och allt blir bra,kpm

    SvaraRadera
  10. Säger som Fylking,äntligen och KPM,nu har det hänt,

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis