2010-05-03

Måndag kväll och snart dags för sängen!


Så har tiden rusat iväg igen och plötsligt är vi i inne i maj. Nu när tiden börjar bli ljusare och grönare. Fåglarna kvittrar och leker sin vårlek. Blommorna ploppar upp lite här och där. Träden blir grönare och grönare. Solen värmer våra vintertrötta kroppar och smeker våra kinder med sina strålar. Dagarna blir längre och varmare. Snart springer barnen barfota och glada barnrop hörs över nejderna. Vattnet glittrar och lockar till bad men än är det lite för tidigt. Men snart kära vänner snart kan vi doppa våra tår i vattnet igen. Snart kan vi breda ut våra handdukar på solvarma stränder, solvarma klippor och njuta av sommarens hetta. Njut av denna tid även om det regnar. Känn doften av regnvåt asfalt, nyklippt gräs eller solvarm asfalt. Kliv ur skorna och träd försiktigt ut på gräsmattan och känn grässtråna kittla mot tårna. Ut och njut och ta vara på det lilla.

6 kommentarer:

  1. Så mysigt du skriver.
    Ja, tiden går verkligen fort...fattar inte att vi redan är inne i Maj månad.
    Känner att jag skulle vilja stanna tiden lite...
    Detta är en så ljuvlig tid när allt slår ut på träd, buskar och på marken.
    Den allra första skira grönskan är så oerhört fin.
    och så ljuvliga tider som ligger framför oss
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååååå vad jag längtar efter sommaren av detta inlägg =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vacker beskrivning av vår korta sommar,här har den försvunnit igen och kallt är det så inget kul att va ute och fixa i trädgården,ha så bra,kpm

    SvaraRadera
  4. Mmmm...jag är redan där...på stranden, på min filt, i vattnet...överallt där jag trivs allra bäst! =) Tack för att du tog mig dit! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker beskrivning av våran underbara sommar...Längtar ännu mer kan nästan känna dofterna och värmen av din beskrivning... Hoppas nu att vi får just en sådan sommar...

    Stor Kram på dig...

    SvaraRadera
  6. Ååååh vad härligt det låter... Vill ha NUUUU! Värme, glädje, skratt, grillat, härligt blått vatten och en sol som steker mot huden... :) Hoppas att du har rätt... att vi snart är där :) Kram <3

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis