2010-06-26

Namaste!

Här kommer ett snabbt inlägg från ett varmt och skönt Indien. Sitter på hotellrummet och avnjuter en kall öl. Kopplar av efter en dags resa till och från Agra där Taj Mahal ligger. Har spenderat största delen av dagen i en bil. Har upplevt ett Indien långt från flärden som är på hotellet och runt om det. Mycket fattigdom, mycket trafik men ändock ett underbart Indien. Människorna här är supertrevliga och gästvänliga. Dock väcker jag uppmärksamhet vart än jag går eftersom jag är blond och blåögd. Har fått lärt mig att stå ut med alla blickar och fånstirrande människor. Inte blev det bättre när jag bar en himmelsblå sari med silverblommor. Har nog aldrig fått så många komplimanger från både kvinnor och män som jag fick denna dag. Sarin bar jag för att vi skulle fira lite midsommar på jobbet och bara för att hedra människorna på kontoret som fixade ett litet midsommarfirande bar jag sarin. Gissa om att väcka uppmärksamhet. Här kommer lite bilder från Indien.

8 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Helt klart lärorikt att få lära känna människorna i landet "på riktigt". ;)
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Tjingeling!
    Jag hade gärna sett en bild av dej i den (som det låter...) helt gudomliga sarin... ;)
    Kramen och jodå, jag har allt lite koll på dej fortfarande... ;)

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag vet hur du ser ut annars så var du nog helt otroligt vacker i den klädseln,kommer ett kort kanske,här är allt bra och hoppas det är så med dig med men tycker det låter va lite väl varmt och det är jättevarmt här med men njuter av det,synd man jobbar bara och inte har semester men om 3 veckor så är det dags för det,KPM fyra gånger,kram.

    SvaraRadera
  4. Underbart det låter! Njuuut Lena, NJUT! =) Fina bilder! =)
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Låter som du har det riktigt underbart!

    Vilka fina bilder du har lagt upp..

    Glöm bara nu inte av att njuta samtidigt som du är där på jobb.

    Kram

    SvaraRadera
  6. OJ! Är du så långt borta?? Se nu till att ha en riktigt bra semester =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Vad härligt med Indien! Hoppas du har det bra! Tänker på dig ibland!

    Kram

    Sara-Maria

    SvaraRadera
  8. Det är Indienvärme här med nu,ska tänka på dig när jag häller upp en kall bira och grillar,KPM(var rädd om dig)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis