2010-09-24

Vart tog den lilla rösten vägen? Ingen som vet, ingen som vet!

Vaknade upp imorse utan röst och med en hals som kändes som bara ett stort öppet sår. Feberfrossa men ingen speciellt hög feber. Så det var bara inse, inget jobb idag. Nu så här på kvällningen har rösten kommit tillbaks litegranna och febern är bortflugen. Men fortfarande känns halsen som ett värkande öppet sår.

Men för sjutton tanter och gubbar, inte surar jag för det. Nej det är ju fredag och imorgon sovmorgon. Kvällen ska tillbringas med kallt vitt vin och räksmörgås tillsammans med grannen och hans dotter. Fördelen att umgås med grannen är att man behöver inte prata så mycket. För det gör han så bra själv. :-)

Imorgon hoppas jag på att rösten är tillbaka i sin fulla valör så att jag kan skråla och gapa. Skämt åsido, imorgon är det tänkt att jag ska ha middag här hos mig med goda vänner. Middag kommer att bli av ändå men det vore ju trevligt med en röst som bär också.

Så vad tänker ni ha för er då i helgen?

2 kommentarer:

  1. Här blir det lugnt med lite småfix här hemma. Det tar lixom aldrig slut med grejer som måste göras...
    Sova lär vi oxå göra då det blivit dåligt med den varan i veckan. Sambon har jobbat natt å jag dag. Dvs, lagomt till att han ska åka iväg så blir jag väckt av hans göromål å kan sen inte somna om... Får se hur det fortsätter funka att gå olika skift!??
    Hoppas förkylningen ger med sig så du får en trevlig helg!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Usch...vad jobbigt...men skönt att det känns bättre
    och hoppas du slipper råka ut för någon besvärlig förkylning
    och att det onda i halsen går över snart.
    Förkylningar och influensor verkar redan att börja härja...
    Ha en bra helg

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis