2010-11-08

Måndag kväll och snart dags för en efterlängtad kudde!

Som jag misstänkte försvann mitt pigga tidiga uppvaknande på morgonen. Imorse när klockan ringde hade jag som vanligt samma kamp med väckarklockan som alltid. Snooza, snooza men vad f..n sluta ring då. Okej okej det är dags att släpa sig upp. Ut till köket på med pannan, in i duschen, halvsova i varm skön dusch.  Långsamt vaknar tomtar och nissar till. Gäsp ner och väcka sonen. Kastar en blick ut genom fönstret och ser att det verkar vara fint väder idag. Ett snabbt öga på tempen och ve och fasa: - 9 grader. Brr satan i gatan nu börjar kylan igen.
Om jag trodde att jag skulle fortsätta vara trött kunde jag snabbt glömma det när jag stack näsan utanför dörren. Kylan gjorde det sista jobbet med att väcka upp mig. Hasta iväg till bilen för att komma ifrån kylan. Kommer på halvvägs att någon glömde sätta igång motorvärmaren igårkväll. Jaja men det går väl fort att få upp värmen. Skjutsade sonen till tåget och fortsatte sedan vidare till jobbet.

Dagen gick fort eftersom jag hade fullt upp. Sedan stressa hem för att snabbt slänga i mig något att äta för att dra vidare till en kvällskurs. Så nu äntligen har ändan hamnat på stolen, lugnet lägrar sig och kvällsron lägger sig sakta över tomtar och nissar. Då slår det mig. Listan, den gedigna listan. Vad kan jag göra ikväll åt den? Ingenting, för visst är det väl lite väl sent, eller hur? Nä jag tar mig en kopp te och dimper ner i soffan en liten stund innan huvud läggs på kudden.

Sov gott allihopa och var försiktiga imorgon för de har varnat för oväder, snöoväder!

3 kommentarer:

  1. Åh, jag känner så väl igen de där morronsyndromen som du beskriver! Blir lika förvånad varje morgon jag slår upp de bruna på perrongen! Det känns nämligen som om det är först då som jag vaknar på riktigt! Sen är det fullt ös, medvetslös en hel dag. Ikväll har jag suttit rätt fram och bara undrat vad som hände. Var blev dagen av??!! Sjukt vad dagarna går och försvinner!
    Ha nu en bra dag i morron, gumz! =)
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  2. Halloj! Inget oväder här än, men det har blåst rejält i natt och det är på väg. Det känns. På med allvädersstövlar o varma termobyxor på sonen. Själv struntar jag i promenixen idag och softar lite, känner mig hängig o trött.

    Vad är det för någon lista du har? :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, ja då hade jag iallafall 3 grader varmare...
    Jag tycker inte alls om den här årstiden, har så svårt för mörkret och kylan. Soliga dagar går väl an, men det brukar ju inte vara så gott om dem under vinterhalvåret :-( Just nu är det grått och regnigt men vi får väl se om snöovädret drar in under dagen. Hoppas jag hinner hem innan dess.

    Sv: Jo hon är verkligen duktig, min terapeut. Jag är så glad att jag fick tips om henne. Det var min kollega på jobbet som berättade att hon gick där och jag insåg direkt att hon om någon borde förstå mina problem. Önskar bara att jag hade träffat henne tidigare.
    Det som gör henne annorlunda är att hon är helt inne på det här med andra dimensioner. Det häftiga är också att hon inte känner någon rädsla, vilket jag märkt att flera medium gjort. Och hon säger att mycket handlar just om rädslor, att det är dem som gör oss sårbara. Därför jobbar jag nu på att bli av med mina rädslor. Mycket handlar om att gå tillbaka till gamla händelser. En spännande resa :-)
    Nä, nu måste jag jobba! Vi hörs!
    Kram,
    Eva

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis