2010-12-05

2:a advent

"När andra ljuset brinner Lucia snart är här, hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär"



Så nu kan andra ljuset tändas, ramsan är läst och det börjar redan mörkna. Snart dags för glöggmys med grannarna.

Sedan blir det hopp in i myskläder och ner i soffan. Plocka fram Nora Roberts "Dödligt villospår" och se hur den boken utvecklar sig.

"Barndomsvännerna Cooper Sullivan och Lil Chance påminns ständigt om den kusliga upptäckten de gjorde som förälskade tonåringar. Djupt inne i Black Hills bergsområde i South Dakota hittade de ett skändat kvinnolik. Fallet förblir olöst. Var det ett vilddjur som dödade henne? Eller blev hon brutalt mördad?

Tolv år senare återkommer Cooper till sina barndomstrakter. Han är nu mordutredare vid New York-polisen. Snart får han reda på att Lils vildmarksjour har utsatts för hot och skadegörelse, ock han beslutar sig för att stanna och hjälpa henne. Tillsammans börjar de förstå att hoten är mycket allvarligt menade, och att någon iakttar dem. En mördare med ovanligt stört sinne verkar ha siktet inställt på Lil..."


Den verkar ju bli en rysare! Hoppas nu att den inte är så förutsägbar.

Så hur ska ni tillbringa den 2:a advent??

12 kommentarer:

  1. Ja, det blir en lugn å skön söndag. vi äter väl något gottt å avslutar dagen/kvällen med Beck. Ha en jätte mysig andra advent.

    Förresten ser i presentationen att du blev änka för 5 år sen. Fy vad hemskt...det måste ha varit jobbigt. Förlåt att jag tränger mig på men vad hände med din man? Kram Lilitha

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, min söndag blir mest att städa mm sen slutar xet jobba kl 15 så då kommer hon och vi ska äta fläsk med löksås(jag har skalat potatisen,duktigt va),ha en mysig vecka o kram,ochKPM.

    SvaraRadera
  3. Tyckte om den boken.
    Jag vandrade omkring på en julmarknad och hade det skönt
    Pst om du vill så har jag en utlottning på gång:)
    Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Njut du av boken och riktigt myspys!!!

    SvaraRadera
  5. Den boken måste jag verkligen läsa så tusen tack för tipset..
    Jag tog mig en kopp varm glögg och en pepparkaka i 2:a adventslågan..
    annars har vi haft fullt upp med att göra allt klart tills Mäklaren skulle komma för att värdera huset idag kl 11.
    Nu är det bara att vänta på resultatet av slitet..
    Ha en mysig kväll.. kram på dig

    SvaraRadera
  6. Andra advent tillbringade jag hemma i lugn och ro :-) Laddade batterierna lite. Har varit så mycket på jobbet de senaste två veckorna...

    SvaraRadera
  7. Hej hoppas allt är på topp,här är det kallt som bara den och övertid på jobbet men bara att bita ihop,denna helg blir det julbord och fest på Hotell Selma i Sunne så ett litet avbrott i den vanliga lunken,ha en fin helg,KPM.

    SvaraRadera
  8. Hej hej på dej! Ligga i sängen med en bra bok är härlig sysselsättning. Jag läser inga deckare just, men precis allt möjligt annat. Håller tummarna för att huset snart är sålt
    Kramen

    SvaraRadera
  9. Kikar in för att se hur du har det, hoppas att allt är bra med dig, att försäljningen av din lägenhet har gått bra..
    Vi fick en bra värdering på huset det är ju inte fel..

    Önskar dig en bra dag...kramelikram

    SvaraRadera
  10. Hälsar på och önskar er en fin helg,själv jobbar jag över och hinner knappt med något annat,vi ligger efter tidplanen på jobbet,KPM o kram.

    SvaraRadera
  11. Detta börjar bli kusligt...
    Sparat din bloggsida, men har inte varit här sen sist jag kommenterade..
    Boken du ska läsa håller jag på med just nu..
    Har kommit mer än halvvägs och den är läsvärd!!!
    Ha det gott!
    // chrissie

    SvaraRadera
  12. Åh nytt utseende på bloggen. Finnemang :)
    Ha en bra fjärde advent.
    Kramkram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis