2011-03-07

Måndag kväll....

... slut som en, ja jag vet inte vad. Jag är trött både fysiskt och psykiskt. Ska snart nanna kudden och snarka hela natten lång. Ikväll fick vovvsen komma hem för första gången i den nya lägenheten och han var lätt förvirrad. Alla möblerna, hans sovplatser, kläder etc var det samma som när han åkte hemifrån ifredags. Men vart sjutton tog trappen vägen och alla rummen?? Efter ett par förvirrade timmar så har han nu funnit sin plats i sonens rum och sover sött.

Dagen idag var trög för jag ville bara hem, inte jobba. Skulle behöva vara ledig en vecka till för att få iordning på den gamla lägenheten. Men nu får man köra kvällar istället och ta i hårt till helgen.

I vårt nya hem börjar saker komma på plats och dessutom börja fungera som de ska. Internet har varit lite skakigt men nu hoppas jag att det inte ska bli problem igen. Telefonen är inkopplad och fungerar. Det enda som inte fungerar 100% är mobilen. Telenor är värdelös som operatör. Har nästan ingen täckning överhuvudtaget här i nya. Så får knata ner och försöka byta ut operatören. Har ni några förslag???

Nä nu gäspar jag munnen ur led och ögonen faller ihop, fingrarna hittar inte tangenterna och hjärnkontoret börjar logga ur. Dags för nattinattpromenaden med vovvsen och sedan krypa ner under täcket.

Sov gott!

6 kommentarer:

  1. Nu har ju jag Telenor - så då vet jag inte vem jag ska pusha för...
    Men kan känna igen mig i känslan av nytt - konstigt - fast ändå hemma.
    Suss fint nu!

    SvaraRadera
  2. Telia, alla gånger Telia. Häruppe är allt annat värdelöst för såfort du åker liiite utanför stan så funkar det inte...
    Känner igen det där med att inte vilja jobba när man har flyttat. Hoppas det fortsätter att gå bra för er!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  3. Gott att allt börjar komma på plats och hoppas ni redan trivs och sover gott dit ni flyttat,själv har jag telia och det funkar i alla lägen så är det bara,ha en bra vecka o kram.

    SvaraRadera
  4. Här har vi 3 och det funkar klockrent i alla lägen.

    Stackars vovve,, skulle med bli förvirrad i det läget...

    Ha en bra kväll och hoppas du är piggare nu.. kram kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du har det gött i din nya lägenhet.. och har hunnit varvat ner...

    kram kram

    SvaraRadera
  6. Men åhhh,här flyttas det!! Har inte tittat in hos dej på myyyyyycket länge! Inte hos många andra heller ska erkännas!Men tänker på dej gör jag! TELIA, alla andra verkar strula på ett eller annat sätt!! När de olika bolagen ringer till jobbet och säger att vi har rätt att få sänkta priser så säger jag : -Visst sänk gärna priset, men det ska stå Telia på fakturan!!Så nej tack!
    Det blir rörigt i huvet på säljarna då!! De tycker att jag är helt knäpp!!För de KAAN ju ge bättre priser och de är liika bra/bättre! Om de inte vill sluta tjata ber jag om namnet igen och orgnr och fakturaadress, för jag fakturerar MIN TID om han inte kan ta ett vänligt nej tack! Då brukar de lägga på snabbt! Kram♥

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis