2011-12-18

Idag är det 6 dagar kvar till jul....

... och inte har julkänslan infunnit sig. Tittar ut och ser, blötsnö. Tittar in över huset och ser kaos. Bligar in i mig själv och ser, en trött själ som bara vill blunda och försvinna. Är så förbenat trött ända in i benmärgen, snorar och har ont i halsen. Trött efter veckor av vårdande av en lungsjuk son. Trött pga förkylning som inte bryter ut eller drar vidare.

De senaste veckorna har inte varit så bra här hemma. Sonen har legat jättesjuk i lunginflammation som inte velat ge med sig. Efter 3 veckors vak, pysslande, uppvaktande, arbetande så är jag trött, tröttare, tröttast. Känner att orken har flytt sin kos och nu när jag verkligen behöver den så vägrar den infinna sig trots att jag har sovit som en stock.

Denna helg hade jag verkligen behövt köpa de sista julklapparna, julstädat, fixa julmat osv men vad har jag gjort. Jo bara såsat, slappat, sovit,hostat, snorat, tyckt synd om mig själv osv. Medan sonen har fått tillbaka sin energi har min flugit sin kos.

Så då är det verkligen tur att det är 6 dagar kvar till jul. För tänk om det hade varit imorgon. Puh, vilken tur mitt i allt.

Nu ska jag hasa mig från köksbordet till soffan i vardagsrummet. Tända fjärde ljuset och njuta av en nybryggd kopp kaffe och en liten pepparkaka.

Ha en skön 4:e advent!


2 kommentarer:

  1. Hej! Det var länge sedan <3

    SvaraRadera
  2. Hej! Vet du vissa år kunde man gott avboka hela julen...har man varit krasslig eller som hos er att du dessutom fått vara sjuksköterska och orolig över sonen, då kan man göra julen mycket enklare än vanligt. Det är ju möjligt att köpa det mesta färdigt och sedan bara sitta i soffan vid tända ljus och mysa. Ett år för länge sedan var jag nyopererad och riktigt trött och dålig till jul, då lämnade vi hela stohejet o åkte till Lycksele o tog in på hotell med helpension!
    För ett par år sedan hyrde vi stuga i finnmarkerna i Mattila, hur mysigt som helst. Men våra barn har en förmåga att ge oss dåligt samvete om vi inte är närvarande på jul...
    Kram på dej

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis