2011-12-21

Julskinkan har inte rymt...

... utan ligger och gonar på sig i ugnen. Själv småligger jag i soffan och gäspar stort. Tittar omkring mig och ser, kaos. Hela huset skriker, städa mig, men orken finns inte. Som tur är har sonen jullov och har lovat att hjälpa till och städa. Så imorgon när jag kommer hem från jobbet ska vi julpynta och sätta upp granen. Är det något som  behöver fixas får jag göra det imorgon kväll innan vi pyntar. Julmaten den får inhandlas i övermorgon, eller snarare det som behöver kompletteras för Mor och Far har fixat den mesta maten. Så jag kan ligga här på soffan och samla kraft. Kanske kan jag också få till julron nu när Mor, Far och sonen lovat att hjälpa till.

Något jag inte behöver bekymra mig om är julklapparna. De är inköpta och klara, ja förutom förstås inslagningen. Det fixar jag dan innan julaftonen. Så det blir nog en bra jul trots allt.

Hur långt har ni andra kommit? Kan ni ta det lugnt eller blir det stress in i det sista.

Gäsp nu måste jag kolla skinkan så att den inte svartnar.

Pöss på er alla!


1 kommentar:

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis