2012-01-09

God kväll

Idag kan man säga att vi fick känna på vintern lite. I morse när jag åkte iväg till jobbet stod termometern på -10 grader. Så fort det blir lite minusgrader fryser låset till garaget. Och vad hade det gjort i morse? Jo naturligtvis frusit. Så det var bara att pumpa in låsolja och vänta. Till slut kunde jag ta mig in i garaget och vad upptäcker jag då? Jo att jag hade glömt stoppa i sladden till motorvärmaren. Fi satan vad kall bilen var. Brrrr!

Dagen bara sprang iväg på jobbet och vips var det dags att gå hem. Jag var helt slut när jag kom hem. Vet inte riktigt varför men jag kände mig helt tom i bollen. Men till min glädje satt sonen och pluggade. Det känns så bra för ett bekymrat modershjärta. Han ligger efter ganska mycket i skolan så det har varit mycket plugg under jullovet. Nu ska han börja igen och vi får se hur mycket som är kvar att ta igen.

Middagen bestod av min glömda matlåda eftersom sonen varit en sväng på stan' och käkat där. Sedan satte jag mig med att spela facebookspel för att tömma ur hjärnan. Så nu är den nästan alldeles tömd och det börjar närma sig sängen.

Så sov gott alla godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis