2012-01-08

Söndag eftermiddag....

... och jag har precis fått i mig frukosten. Idag har jag ett sjudundrande besök, kopparslagaren. Han har bankat och bankat sedan kl 5 imorse. Känner mig helt sönderslagen och orkar knappt göra något. Och jag som inte ens drack ett glas rött igår. Hade tänkt det men maten blev ju som den blev och att dricka ett glas rött lockade inte.

Idag blir det soffläge hela dagen. Glana på tv och sippra kaffe. Sonen har lovat att gå ut med Caesar så att han får lyfta på benet då och då.

Vi har också lite av en sorg här i huset idag. Vi har skurit upp den sista julskinkan. Snyft! Nu är den snart slut och vi får återgå till vanliga tråkiga morgonmackor.

Men men allt gott har ett slut så även denna gång. Vi syns till jul igen, kära goa julskinkan. Dock däremellan fuskar vi lite och gör påskskinka. Den är nästan lika god. :-)


Middagen igår blev ju rent ut sagt katastrof. Sonen åt middag på stan istället och jag letade efter något gott att ätt i skafferi och frys. Vad fann jag? Jo en liten sketen Felix tacopaj.Det blev min middag igår :-(

Nu ska jag krypa upp i soffan och tycka synd om mig själv!

Så vad ska ni göra idag?


1 kommentar:

  1. Jag brukar älska grisröv (julskinka) men den här julen blev det bara på julborden tror jag. Får ta igen det nästa jul :)
    Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis