2012-02-02

Svart torsdag...

... som någon uttryckte det. Är det inte konstigt att en olycka kommer sällan ensam. Så nu undrar jag vad nästa dåliga besked är? En anhörig försvinner, jobbet försvinner eller blir jag sjuk? Trodde nog att jag och min familj hade lyckats ta vår kvot av otur men det verkar inte riktigt som det.

Först vandrar Caesar till de sälla jakt-markerna.
Sedan läggs en stor del av jobbet ner. Antar att det inte har undgått någon att AstraZeneca lägger ner sin forskningsdel i Södertälje och Ja AstraZeneca är min arbetsgivare. Dock arbetar jag inte inom forskningen men nedläggningen påverkar alla oss som arbetar inom AZ. Som ni säkert har läst eller hört så är det fler tjänster som ska bort från AZ Södertälje. Så imorgon är man kanske utan jobb i april.

Så nu har jag bockat av två bockar på listan av tre dåliga saker. Då återstår den tredje och den undrar jag förstås vad den är. Det finns ju inte så många alternativ eller?
- En anhörig vandrar vidare till Caesar
- Jag blir av med jobbet
- Jag går i personlig konkurs
- En nära anhörig blir svårt sjuk
- Jag blir svårt sjuk (om jag dör berörs jag ju inte av det)

Dystra tankar fladdrar genom hjärnan som går på hög varv just nu. Detta var det sista jag behövde just nu. Har precis återhämtat mig från smällen att Caesar var tvungen att vandra vidare och nu kom det här. Förbannade jävla skit, bajskorv osv.

Därför beslutade jag på vägen hem för att mota bort det dåliga och slå på stort. Åkte förbi affären, går till fiskdisken, beställer tre bitar av den enimenta smörgåstårtan de gör. Dyr som f...n men god! Åker hem till sjuk son och frestar med smörgåstårtan. Häller upp ett glas vin och sedan svullar både sonen och jag in smörgåstårtan. Så nu är man mätt och trött. Själen (eller snarare magen) fick lite plåster på såren och nu så är man som sagt lite pömsig.

Det här är min verklighet, hur är er?



8 kommentarer:

  1. En stor tröstkram till Dig!

    SvaraRadera
  2. Jag såg det på nyheterna.
    Då har vi nåt gemensamt. Jag jobbade ju på AZ i Umeå som "la ner" i somras. Ja, dom kör ju fortfarande 2 linjer men det är fåtalet som är kvar.
    Du ska se att det kommer ordna sig! Det gjorde det för oss. Sambon jobbade oxå där å vi var lite nervösa över att båda skulle bli arbetslösa men han hittade nytt jobb där han trivs hur bra som helst. Å, jag ska ju börja plugga nu. Så allt kan ju även hända till det positiva, eller hur!??
    Sen får man hoppas att dom lärt sig av nedläggningen i Lund å Umeå å att dom kan sköta det bättre än dom gjorde med oss.
    Stor styrkekram!!
    Maria

    SvaraRadera
  3. Men du glömde ju en sak: DU är en överlevare. På något sätt kommer det att ordna sig. Jag tycker du gjorde alldeles rätt som köpte smörgåstårtan. I alla fall blev väl sonen glad efterdom han fick så tråkig födelsedag.

    En stor kram från mig Bloggberta

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Bloggberta: En stor pöss på pannan till dig goaste. Saknar ditt bloggande :-)

      Radera
  4. Halloj!

    Visst är det så att olyckor ofta kommer i sjok. Det är lite underligt.
    Men jag tycker inte att du ska måla fan på väggen än. Se det du har JUST NU och stå i det. Rädslor är skit, de har sin förankring i något som skett eller vi är rädda för ska ske. Har väldigt sällan att göra med nuläget. Skit att det ska försvinna så mycket arbeten i min gamla hemstad. Det gör ju inte läget bättre direkt för staden och dess medborgare. Jag hoppas såklart du får behålla ditt jobb!

    Och sedan tror jag på en ny hund för er om ni har tid och möjlighet. Självklart ersätter den inte er Caesar, det vore det ju galet att tro. Men jag kan tänka att ni allihop kommer få så mycket kärlek via en ny familjemedlem som hjälper er igenom det ni står i. Även om din pappa säger nej så är det det ledsna hjärtat som säger det. Om du placerar en liten valp i hans knä skulle han smälta på stört. Men, som sagt, en liten hund köper man inte bara sådär. Det krävs ju att någon kan och vill vara med den på dagen. Min son skulle kunna göra ALLT för att få ha en egen hund. Dock har vi ingen möjlighet, det är trist.

    Stor kram till er allihop!

    SvaraRadera
  5. Förbannade olyckor. Hoppas du bryter trenden och att något gott kommer istället.
    Ha en skön söndag.
    Massa kramar

    SvaraRadera
  6. Men fy farao! Ska det aldrig ta slut...?! =(
    Skickar en stor och varm kram till dig ---> KRAM ♥

    SvaraRadera
  7. Men oj, får det inte vara någon ände på eländet? Tack för att du är med i tävlingen ändå och klart jag fixar din beställning. Du har den säkert på måndag :) Önskar dig en bra helg ändå. Kram från Lena.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis