2013-02-24

Söndag kväll och jag....

.... gäspar snart käken ur led. Ikväll blir det tidigt i säng för helgen har varit intensiv med bara party party. Märks att man inte är 20 längre utan 25 :-) Det har verkligen varit hur kul som helst.

Började redan i torsdags kväll med en kvällsfika med goaste Carolina. Vi har inte setts på ett tag så att äta, dricka kaffe och tjattra samtidigt krävs en viss begåvning :-). Timmarna bara flög iväg och munlädret började värka hehe. Men oj vad gott det var att se henne.

Fredagen fortsatte med bara gobitar. Först en superhärlig lunch med Päivi där tiden var alldeles för kort. Attans att man måste jobba också.

Kvällen blev det först tantsnack med vin och varma mackor tillsammans med goaste Kerstin och Ann. För att sedan hamna i baren med en massa härliga människor omkring som TYVÄRR var alldeles för givmilda med det drickbara hehe. Lite på snusen blev man och vaknade igår morse bakfull. Herrejesses det var typ hundra år sedan man var det. Fast vad gjorde väl det när man hade haft det supertrevligt kvällen innan.

Vid 2-tiden kom härliga Susanne för en helg tillsammans. Började förstås med något ätbart i form av Caesarsallad. Lite motigt var det att äta :-) Sedan en massa tjattrande, skrattande och mycket vattendrickande. Vid 19-tiden var det dags igen att förbereda sig för nästa party.


Denna gång iväg och fira doteras kock som fyllde år. Så iväg bar det till doteras restaurang och få i sig god mat, gott sällskap och en massa skratt igen. Även här var det givmilt med det drickbara fast eftersom man är duktig på att lära sig av sina misstag så inmundigats det endast vatten. Susanne däremot fick sig lite värme inombords.











Sedan vaknar man upp till denna underbara dag med takdropp och värmande sol så det blev en riktigt lång promenad för att njuta.

Så nu har jag träningsvärk i de vilande magmusklerna och i munlädret och är attans trött men otroligt nöjd.

En tidig kväll lär det bli!


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter. En härlig och intensiv helg i goda vänners lag.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det lät med din partyhelg, själv skulle jag inte orka, jo förresten, om jag höll mig till vatten så kanske...men det är ju lite trist.
    Caesarsallad är inte bästa dagen-efter-maten, nä då krävs något fett och gott, hamburgare kanske? Något jag förresten inte ätit på två år! Ja alltså ute, vi har nog gjort hemmagrillade på sommaren. Numera äter jag kycklingsallad om jag hamnar på Donken eller liknande.
    Imorgon får jag besök av bonusson med familj, längtar jättemycket för vi har inte setts på säkert ett halvår. En liten prins har blivit tio månader och går redan som en hel karl.
    Ha nu en lugn och mysig helg denna gång och kram från pörtet

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis