2014-01-28

Så har sonen firats!



I söndags var det dags att fira sonens 20 års dag.


Vi började dagen med att dotera med make och barn kom och åt frukost. Sonen njöt i fulla drag av frukosten. Det var längesedan vi var så många runt frukostbordet. Blev många glada skratt och tillrop runt ett dignande frukostbord. Vi åt, pratade, skrattade och firade sonen. Av storasyster med familj fick han ett set om glas, vinglas, tallrikar, bestick, gryta, kaffe/temuggar för fyra personer. Det var skönt att se glädjen hos sonen att storasyster var här och inte hade bråttom hem för att öppna restaurangen.

Dagen fortsatte med att Mor och Far kom och grattade sonen. För dem hade sonen och flickvän bakat pinocchio tårta som blev väldigt uppskattad. Inte bara av Mor och Far utan även av mig eftersom det är min absoluta favorittårta. Det var svårt att inte nalla en bit innan Mor och Far kom. Av Mor och Far fick sonen ett presentkort på en lite mer exklusiv klädaffär. Nu när han blivit större har kvalité på kläderna blivit viktigare än vilket märke det är.

På eftermiddagen kom sonens vänner och mina tigerungar för att fira. Här kan man prata om att det var många skratt och tillrop. Jisses vad kaffe det gick åt :=)

Vid sju-tiden blev det födelsedagsmiddag på doteras restaurang. Biff med potatisgratäng och pepparsås. Hon har verkligen blivit en duktig kock. Köttet var perfekt likaså gratängen. Sonen var hungrig som en varg och skrapade allas tallrikar.

Vid tio-tiden på kvällen avslutade vi det hela och då var vi ett gäng möra människor. Vi var inte bara trötta utan magen stod åt alla håll. Kaffetarmen fick verkligen ge sig till känna. När vi kom hem åkte myskläderna på och det blev soffhäng någon timme innan huvudet landade på kudden. Men det viktigaste sonen var supernöjd med sin födelsedag trots att det inte ställdes till med något storkalas. För honom var det viktigaste att samla sina närmaste och fira än att slå på stort.  Så för honom var detta den perfekta födelsedagen!

Tycker sonen att det var perfekt är det perfekt för mig också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis