2009-04-23

Hej hopp!

Är tillbaka från en liten svacka. Men börjar klättra uppåt igen. Har i stort sett bara legat i soffan framför tv:n och tyckt synd om mig själv. Inte orkat något alls, inte ens varit ute på bloggrunda. Då är katastrof kan man säga. Men jag har läst era goa kommentarer och gottat mig i dem. Speciellt tack till min underbara Storasyster som har varit inne lite då och då och talat om för lillasyster hur man ska göra. Puss på dig!

Har idag varit ute för att försöka läsa igen den tid som jag har loosat genom att tycka synd om mig själv och det är inte lätt. Har ju knappt hunnit hälften än så har jag inte varit inne och kommenterat beror det på att jag håller på att uppdatera mig i vad som har skett hos er! Mycket händer det, både bra och tråkiga saker men mina tankar är hos er alla. Ja så gott det går i denna lite smått förvirrade hjärna. Bomullen har nu övergett sin plats och då sätter genast tankarna igång och far omkring. Och det är inte speciellt strukturerat kan man säga utan de hoppar lite hej vilt just nu.

Just nu längtar jag ut, ut från denna sjukstuga. Få lufta mina stackars lungor, lufta bort all vitlöksdoft och allt annat man har smackat i sig för att bli frisk. Doften eller snarare lukten är inte så go just nu trots daglig tvagning med rotborste. Fönstrena har stått vidöppna idag för att vädra ut allt. Så nu sitter jag och fryser istället. hehe

Ska nu ut med Caesar en sista sväng, sedan blir det dagliga tvagen.

Men innan dess ska jag naturligtvis tacka min blogg La Familia för de fina awarden jag har fått.


Från den underbart goa superduper kunskapens musa (just nu snörvlande och pluggande) Afrodite har jag fått en award med motiveringen:

- för att hon är go-tjejen á la gotjej, som busar till det på såväl bussar som tåg. Hmm jo har ju liksom den läggningen att busa.. hehe Men bugar inför kunskapens musa som skänker mig denna. Men du får gärna skicka över lite IQ också. Den har liksom flugit sin kos, vet inte om det beror på all vitlök..hehehe


Från den undersköna och underfundiga skogshuggande Arom har jag fått likadan award med motiveringen:

- för att hon verkligen är en kämpe och vet vad livet innebär på gott & ont. Och ger mig såååå mycket varje dag, bara genom att läsa hennes blogg. En förebild för många skulle hon kunna var! Hmpf nu stiger rodnaden och jag flackar lite lätt med blicken. Ähum vad svarar man på en sådan utmärkelse från skogens drottning? Förebild jo tjena, då skulle du se mig idag Arom. Här är man ingen förebild utan en vitlöksluktande tossa med hår som dryper av smör, snabbt hopknycklad till en knut. Men det är bra att kan få ut något trots det virrvarr som förekommer här inne på denna blogg. hehe


Nu vill jag då skicka dessa awards vidare till följande personer:

Daniel - En lika tokig tossa som jag och som är så gooooo!

Miranna - den sprundlande som tipsar om både det ena och andra som skänker min själ ro!

Artista - en konstnärinna som kämpar tappert med att få tillbaka formen, go girl go!

Tesstamente (and Irish of course) - för att hon och Irish ger mig min dagliga maggymnastik med deras tokerier de glatt delar med sig av.

Skulle kunna som vanligt räkna upp hur många som helst som är värda alla awards i världen. Men orkar inte och ni kommer inte att orka läsa om det heller.

Nu ska jag verkligen iväg ut med Caesar och sedan företa mig den dagliga tvagen.

4 kommentarer:

  1. Va skönt att du är på förbättringsvägen- det känns som om du varit sjuk i 138 dagar!

    Åsså inleder du din klättring med att ge ut awards, du är ju en makalös krigare! Får dåligt samvete nu, jag borde ha suttit vid din sida och baddat din panna, kokat soppa och fört dryckesglas till din mun. F´låt, jag lägger upp dig på min wall of fame som plåster på såren;-)

    Tusen tack för detta, jag kommer nu att somna med ett leende:-)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Ahhh, you're back! Thank God! =) Missed you!
    Sleep tight and sweet dreams! =)

    SvaraRadera
  3. Me like, me like! Keep up the good work, girl! =)

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du har kryat på dig!! Välkommen tillbaks till vår lilla värld.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis