2009-04-19

Förkylningens elände...

Jag har alltid stoltserat med att en förkylning klarar en kvinna bättre än en man. Men ikväll undrar jag verkligen. Känner att kroppen krackelerar mer och mer och att jag kan inte längre skoja om männens otillräcklighet när det kommer till en förkylning. Sitter här och ynkar mig själv trots alla goa program jag sett och en flaska rött. Ja en jätte stor. Räckte till ett helt glas.... Febern härjar i min kropp och svetten sipprar långsamt igenom den. Jag orkar inte ens kommentera på era inlägg och det är katastrof. Ledsen vänner men febern har intagit min kropp och det är inte den febern som Elvis sjunger om. Men nu ska jag proppa i mig febernedsättande och vakna imorgon pigg och kry för att fira min dotter som fyllt hela 19 år.

Återigen, Ledsen vänner bakom skärmen men jag orkar inte kommentera era inlägg även om jag har läst dem. Love You!

9 kommentarer:

  1. Usch! Stackare där! Nej, när en RIKTIG förkylning slår till så är även vi kvinnor chanslösa... men män har heller aldrig haft RIKTIGA förkylningar även om reklamen gärna vill ge sken av det...;.))

    Sedan var det en intressant tanke du lämnade hos mig.. om man blir lite extra ynklig pga av att som hänt och ja, jag är nog beredd att hålla med. Jag klubbar inte längre ned förkylningar och influensor som förr i tiden... man blir lite extra försvarslös liksom...

    SvaraRadera
  2. Grattis till din dotter och hoppas du kryar på dig,vi är lite förkylda här på jobbet med,men kanske varit för tunnt klädda,ha en bra dag,kram

    SvaraRadera
  3. Jo, jag tror att kvinnan klarar av förkylningar m.m. bättre än män.
    Men för en kvinna det kan också bli för mycket.
    Hoppas febern ger med sig snart så du får känna dig bättre.
    Och att vila och försöka sova mycket tror jag är den bästa medicinen.
    Och att dricka varma drycker och ta febernedsättande tabletter.
    Ja, hoppas du känner dig kryare i morgon när din dotter fyller år.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  4. Usch fy och F** för sådana förkylningar!!! Jaga iväg dom där elaka bacillerna.. Dom kan hitta någon annan värd... Hmm ska fixa wodoodocka ikväll och köra på dom där små´. Haha

    Hoppas du är piggare idag och att firandet med dottern funkar. Hälsa grattis vett ja ;)

    Vill bara tala om att hon har något litet liggandes hos mig att hämta när hon piggnat till.

    Kram i massor massor och krya på dig från mig.

    SvaraRadera
  5. Huvudsaken är att du kryar på dig!
    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Det gör inget, krya du på dej å vila dej frisk!!

    Ät gött å drick mycket!

    SvaraRadera
  7. Men söta rara vilket elände! Inte ska du bry dig om att du inte orkar blogga eller kommentera, ta hand om kroppen och knoppen istället så du blir pigg, glad och kry!
    Varma kramar fast bara i cybern så jag inte blir smittad!

    SvaraRadera
  8. Rö´vin e rätt värdelöst mot förkylning. Iåf e´re väl lite roligare å va snorig om man e full , men iaf...
    Ta du å blanda 2 dl mjölk, 1 vitlöksklyfta, 1 krm chilipeppar å 1 tsk honung, sen värmer du de i micron. Du kan ta mer honung om de e äckligt.Ladda me näsdukar å bered dej på å svettas ut förkylningen - krya på´rej
    Storasyster

    SvaraRadera
  9. Hej gumman! Smyger bara in lite försiktigt och önskar att du ska krya på dig! Lider med dig! Mår själv inte så bra idag. Blir därför bara en kort bloggrunda. Kram på dig min vän och sov så gott!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis