2009-04-24

Kommer inte till ro denna natt!

Mina tankar vandrar till vår krigarprinsessa Sabines anhöriga och vänner. Idag är kommer bli en tung dag, för idag tar de farväl återigen till sin krigarprinsessa. Idag klockan 10 är begravningen! Idag kanske allt trillar ner och verkligheten kommer ifatt en del av dem. Sabine finns verkligen inte längre här hos oss på jorden men hon finns ändå, precis som alla de andra änglarna. Jag önskar dem all styrka inför dagens umbärande och hoppas att trots allt att ljuset från Sabine kan lysa ner till dem.

Mina tankar går vidare på irrfärd och ramlar ner hos Sabines dossyster Ulricas box of chocolate. Hon som fortfarande kämpar mot otinget och som nu fejsar att de två inte längre kommer att fnittra, umgås och prata oting. Hon är nu själv av de tre som kämpade tillsammans. Hon får nu föra kampen vidare utan sin dossyster. Även henne önskar jag all kraft så att hon orkar sig igenom dagen trots den smärta hon bär på. Jag ber att hon ska få fortsätta sin färd hos oss.



Mina tanker flyger över till värmland. Till den evigt glimrande tindrande Tindra. Hon som har fått beskedet att även hon har fått besök av otinget. Nu börjar hennes kamp och som den fighter hon är, kommer hon vinna slaget. Det är vad jag tror och vad jag ser. Det finns ingen annan väg. Tindra du vinner slaget om än att otinget behandlar dig hårt på vägen.

Därefter flyger mina tankar vidare till L - Ett djupt sår. Som kämpar för att komma över ett odjurs vilda fart över hennes dotter. Snart kommer hon behöva kraft för rättegången börjar inom kort. De har haft en tuff tid och kommer att ha en tuff tid framför sig. Även där skickar jag styrketankar för att stärka dem på vägen.

Sedan smyger sig ett leende fram och tanken hastar vidare till MammaMelissa för idag ska de på ultraljudskontroll av den som huserar i Hotell Magen. Idag ska de få veta om det är en pojk eller flicka som växer i Hotell Magen. Jag tror att det är en liten prinsessa som bara ligger och väntar på att få komma ut till familjen. Imorgon kommer hela familjen att le, Melissa, maken, Gabrielle, Antonia, mormor, morfar ja alla runt Melissa. för imorgon vet de vem som huserar!

Sedan far jag vidare på min färd och landar hos MizzMia som igår (23/4) hade en extra tung dag. Det var hennes fars födelsedag och fick henne att återigen uppleva hur hon hittade honom död. Har svårt att föreställa mig hur det känns att komma hem till sin far och hitta honom död. Död sedan ett par dagar tillbaka. Hua, därför skickar jag även där en styrketanke för att hon ska må bättre.

Som sagt inatt har jag svårt att komma till ro för mina tankar flyger genom Sverige och landar lite här och lite där. Hos mina nyfunna vänner på bloggen, på mina vänner framför skärmen och inte bara de bakom den, mina nära och kära. Ja nu har bomullen verkligen släppt sitt grepp och tankarna flyger och far. De har svårt att stilla sig och sicksackar sig genom Sveriges avlånga land och även för den delen utanför Sverige. Ena stunden är jag nere i Skåneland, nästa sekund i Värmland, tredje sekunden i Sollentuna, fjärde sekunden på Åland. Ja så har det hållit på ett tag nu på nattkröken.

Men nu måste jag försöka stänga av tankarna så att kroppen kan få komma till ro en stund inatt. Idag är en ny dag som ska mötas och helst vill jag möte den före kl 12.

Till er alla därute som vaknar till en ny dag vill jag bara säga:


Ibland kan livet vara svårt att förstå, alla har rätt att tänka så. Men jag hoppas du känner att jag på dig tänker, kanske lite värme min tanke dig skänker

7 kommentarer:

  1. God morgon!!
    Tack för dina styrkekramar.. Du är bäst.
    Skönt att du är bättre igen..
    Älskar att läsa din blogg men har blivit sämre på att kommentera på sistone.. Ska bättra mig.
    Ha det så bra.. Kram L

    SvaraRadera
  2. Men gud tack snälla söta du, va fint du hade skrivit till mig, till dom andra hoppas du verkligen förstår hur mycket det betyder för mig att få läsa något så fint =)
    Från djupet av mitt hjärta TACK du är underbar!

    Önskar dig en underbar fredag & helg..PUSS

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint skrivet!
    Jag har också tänkt mycket på att det idag är Sabinas begravning. Jag tror att de som inte upplevt en djup sorg tror att det är ett avslut med begravning men det är det sällan.
    Det är jobbigt att se att livet snurrar på för "alla andra". Folk utsätter sig medvetet för fara och folk är medvetet elaka och man undrar varför döden drabbar de goda/unga/oskyldiga och inte dom?
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kikar in. Ser att du tänker på mig. Ser att klockan är prick tio.
    Tror jag ska ta en tyst minut eller nåt.
    Känns som det vore skönt.

    Vi hörs goa vän.
    Även om jag är dålig på att höra av mig så finns jag här.
    Du vet.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. va heter din blogglänk, kan inte länka till dig å vill göra det haha har försökt med ALLT =)

    PUSS

    SvaraRadera
  6. Det är fint att du tänker på andra som har det svårt. Sjukdom och död får oss alla att bli små och rädda, mer eller mindre.

    SvaraRadera
  7. Hej! Det är många märkliga, sorgliga och annorlunda öden som frodas i vårt avlånga land. Jag tror att många som går igenom kämpiga tider och har lust och möjlighet att skriva av sig i form av en blogg även genomgår en typ av terapi. Jag tror att det är nyttigt och på köpet får man kontakt med en hel drös underbara medmänniskor!
    Jag har ibland funderat på hur jag skulle göra om jag hamnade i en total kris. Skulle jag börja skriva en blogg om min situation, antingen det var sjukdom eller annat elände? Egentligen vet jag inte svaret, kanske skulle jag bara skriva "för byrålådan", men dock skriva.
    Gläds åt att Lena börjar kravla sig upp ur förkylningsdyngan, där i träsket vill ingen ligga när våren är som skönast!
    Sommarångest, det är något som drabbar mig varje år, än har jag bara berört ämnet lite lätt i bloggen, tror inte folk kan förstå hur en sån känns. Alla älskar ju sol och sommar!
    Hmmmmm.....fram till midsommar kanske jag också överlever, men sen! Hela juli och augusti, plågsamt för en vinterälskare...
    Ha nu det så gott, tills vi åter höres
    Kram från pörtet

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis