2009-11-06

Test av simultanförmågan!

Halloj allihopa, jodå jag lever men har haft fullt upp. Just nu testar jag min simultanförmåga. Blogga, titta på Idol och sörpla rödtjut. Fasiken det verkar fungera. Lite stavfel blir det men vad sjutton. Tur att man kan förhandsgranska. hehe

Alldeles nyss hade jag gåshud när Erik sjöng Queens "The show must go on". Killen är ju helt suverän. Tyvärr tycker jag att Eddie tog vatten över huvudet. Mycket falskt och gåshuden uteblev. Anders Bagge är en skön lirare. Hoppar upp på scenen i slutet och förstärker idolerna i You´re my insperation. Suveränt. Tror fasiken att vinet har stigit mig åt huvudet. hehe

Vad har då hänt som gör att jag har haft bloggtorka. Hmm mycket på jobbet i ett månadsslut eftersom jag numera jobbar inom den del som har hand om bokslutet. Sedan är det ett antal tester som måste ske i början av varje månad där jag är ansvarig att se till att alla underlag kommer in såsom balansspecifikationer, protokoll till bokslutsredovisning osv. Nu börjar det äntligen att lossna på jobbfronten och jag börjar kunna sätta mina egna rutiner. Hittills har jag rationaliserat ner en del av uppgifterna och nu håller jag på att försöka strukturera upp så att system utnyttjas bättre och är ett stöd istället för motmedel. Blir en hel del övertid.

Sedan har mäklaren ringt och sagt att nu är det nära att jag får kika på lägenheten och hon skulle kolla var föreningens utgångsbud ligger så att jag kan buda. Håll nu tummar och tår så att jag och sonen trivs med lägenheten och att vi får köpa den för en smärre summa.

Nu är Idol slut och min simultanförmåga fungerade! Jippiaye kaye...

Ha en underbar fredagkväll och en skön helg!

4 kommentarer:

  1. Svar: Tack för din röst =)

    Allt bra med dig?

    Kram

    SvaraRadera
  2. jag håller tummarna, måtte det gå bra. kramisar

    SvaraRadera
  3. Hahaha,du är kul du,håller med när det gäller Erik,blev ståpäls på mig oxå,håller tummar och tår för att ni ska få er lägenhet,tror faktiskt det kommer bli så för det är ni värda,ser fram mot en ny arbetsvecka och få lite energi i kroppen igen,Kraaaam en gång till.

    SvaraRadera
  4. Idol missar inte vi en endaste vecka. Tycker det är ett härligt och mycket talangfullt gäng som dom fått ihop i år!
    Lite tungt tycker jag det är när inte november innebär snö ute. Det är det enda som kan göra dagarna lite ljusare, att gå ut med hundarna efter fyra är total mörker här på bystan.
    Julen har vi avpolleterat i år, vi åker hemifrån, jag hatar julen och har julångest varje år...detta trots eller kanske på grund av barn och barnbarn, förväntningar, köphysteri, stress osv.....
    Klart jag håller tummarna för att det blir kanon med lägenheten, vi börjar väl med att hoppas priset blir det rätta!
    Kramen

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis