2010-01-05

Trettonsdagsafton och ensam hemma!

Har precis kommit hem från jobbet. Trött och sleten är jag. Huset är tomt och ekot rullar mellan väggarna. Ska ta mig en kall öl för att kompensera kylan utomhus, -20. Till det tänker jag servera en underbar grillad kyckling a la konsum. Efter det ska jag ägna mig åt er mina vänner och försöka titta in hos er alla.

Inte kom goda féen och förtrollande mig till en underskön kvinna i söndags utan jag fick vackert klä mig själv. Droskan var heller inte framkörd utan fick knöka in mig i bilen och köra själv. Hämta upp kompisarna som inte heller haft besök av goda féen. hehe Så vi var ett härligt och urtjusigt gäng som anlände till balen. Skridandes på den röda mattan och gjorde fina poser men ingen fotograf var där och fotade. Gled snyggt in i den stora hallen och mötes av ett sorl från hundratals människor i varierande klädsel. Balen var i full gång och glada skratt rungade och fyllde upp slottet. De flesta hade redan fått i sig maten och drycken. Så de var i lagom form. Själv höll jag mig till Loka medan vännerna slörpade i sig både champagne och vin. Maten var god, lite småplock av olika rätter. Sedan var det dags för dansen. Men var den en riktigt baldans typ vals. Nä utan dunkande disco och techno. Det är svårt att dansa disco och tecno i långklänning och högklackat må jag säga. Hade varit betydligt mycket bättre med en smäcker vals i armarna på prinsen. Men se prinsen rymde ner till champagnebordet och det dignande godisbordet. Klockan 00 flydde denna dam ut genom dörrarna för att inte råka ut för samma sak som Askungen. Hade absolut ingen lust med att bilen skulle förvandlas till möss och pumpor. Var hemma vid 00:30 efter att släppt av vänner lite här och där. Nöjd och belåten kröp jag ner i sängen för att få min skönhetssömn innan klockskrället åbäckade sig och Nissarna fattade galoppen.

Klockan 08:30 var det uppställning på jobbet måndagmorgon för att ta sig an ännu en dag med årsbokslut. Och vips är vi framme vid Trettondagsaftonen och det borde vara dukat urtjusigt och frestande mat men se inte då. Sonen roar sig i fjällen medan Mor i huset sliter för slantarna. Så nu ska Mor i huset intaga sin delikata kyckling a la Konsum och en stor kall!
Tjing på er!

4 kommentarer:

  1. Tjingeling!

    Go´fortsättning! Va inte lessen för att prinsen rymde till gottebordet å skumpan - alternativet kunde vart värre: Han hade följt me hem, du hade pussat honom å "Poff" så hade du suttit där me en groda i sängen...

    Puss på pannan / Största storasystern du har

    SvaraRadera
  2. men den goda fen kanske bara inte kunde komma ut i all snö förstår du...kanske dyker hon upp när du minst anar;))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kikar in och lämnar en KRAM och hoppas att du får en härlig fredag! =)

    SvaraRadera
  4. Good moroorrrniiing gumzilumsan! =) Vad jag gör uppe vid den här tidpunkten...?! Ja, jo, det har jag oxå undrat i över en timme! =) Kunde inte sova. Låg och tänkte på dagens projekt. Ingen lugn och ro under dagen alltså...men ikväll...=)
    Kram på dig och hoppas att din lördag blir avkopplande! =)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis