2010-06-14

Måndag eftermiddag och snart bär det av till Indien!

Fattar fortfarande inte vad som händer med tiden. Dagar och kvällar flyter ihop. Ena dagen är det måndag och vips så är det fredag igen. Tyvärr försvinner helgerna också lika fort. Idag har kroppen sagt ifrån och jag är hemma för tarmvred. Nedrans vad ont det har gjort. Nu börjar det stilla sig lite och jag har äntligen lyckats äta något milt för magen.

Vad har då hänt sedan senaste inlägget? Ja, jobb på nya jobbet och jobb på det gamla. Har jobbat dubbla pass för att försöka få ihop det hela. Dock har jag även lyckats klämma in en liten tripp för de som jag lär upp. Jag och en kollega tog med Sameer och Preeti till det berömda Taxinge Slott för att frossa i deras kakbord. Sedan tog vi en middag på Doteras restaurang. Här kommer lite bilder från vår eftermiddag.


Här förbereder sig Preeti för att doppa tårma i vattnet!


Och så stog hon då äntligen i svenskt vatten!



Sameer var mer sugen på att skjuta kanon!





De var alldeles saliga när de fick vandra omkring runt och i Taxinge Slott. Intrycken var många och de kunde inte för sitt liv förstå hur vi svenskar kan klaga så mycket. Vi har en vacker natur, vatten runt om oss, vi har bra väder (enligt dem som har varmt, soligt och nästan aldrig mulet). Rent och snyggt, ingen luftförorening att tala om, inga dagliga rapporter om terrordåd och mord. Folk är oftast väldigt artiga och trevliga. Hygieniskt och sällan några problem med matförgiftningar, gulsot osv. Så vad gnäller ni för? är deras ständiga fråga. Njut istället av det ni har, för inget är som Sverige. Efter att ha spenderat så mycket tid med dem alla så börjar jag faktiskt bli böjd till att hålla med dem. Vi borde njuta mer av vårt Sverige och dessutom vara stolta över vårt land och folk. Visst har vi problem men inget kommer i närheten av det som indierna har i sitt land. Vi retar oss mycket på småsaker, gnäller om väder och vind, vi tjatar och gnatar om hur illa det är i Sverige. Vi svenskar har blivit hemmablinda. Vi ser bara det dåliga och inte de bra sakerna. Vi ser inte den frihet vi har och framförallt vi har glömt bort att njuta av alla de fördelar vi har! Så alla på andra sidan skärmen. Ut och njut av vårt vackra Sverige.



För sommaren är kort - som Thomas Ledin sjunger!

8 kommentarer:

  1. Ha det nu toppenbra i Indien även om det blir mycket jobb också!!
    Tänker på dej!
    Skickar med ett gäng kramar så att du har om det behövs!♥

    SvaraRadera
  2. Emsa: Tack för kramarna. De ska jag ta med mig ner och plocka fram när jag behöver dem.

    SvaraRadera
  3. Härligt. Sverige är ju fasligt exotiskt i en Indiers ögon, inte så konstigt. Vi tycker ju likadant när vi är där. Jag har rest lite i Asien (Japan, Hongkong, Australien, Thailand) och älskar det exotiska "over there" men är alltid lika glad när jag kommer hem. Inga avfuktare som brummar dygnet runt, lugnt och tyst och lite med folk om man jämför. Rent och ordning och reda. Visst blir man hemmablind ibland, fast jag lovprisar nog rätt ofta det jag har. Tacksamhet är en gåva i sig :-)

    Önskar dig en underbar tripp till Indien :-)

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en underbar resa till Indien:9
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  5. Ja, du har så rätt så, gumz! Vi ska vara stolta och lyckliga åt det vi har! =) Kram på dig vännen!
    Och krya på dig! <3

    SvaraRadera
  6. Käraste Aforia! Önskar dig den bästa av resor.

    Kärlek och kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Jag blev tydligen så chockad av allt det nya här inne att jag både glömde att kommentera din nya design - FIN! - och att önska dig en underbar trip! =) Men det är väl inte än va'? Midsommarveckan eller? Hur som helst, ha det underbart vännen! =)
    Kram på dig! <3

    SvaraRadera
  8. Härlig ny design på bloggen!! ;) Du har ju helt rätt i att vi behöver njuta mer av vårt land. Tycker man får "perspektiv" på saken när man är ute å reser å träffar folk från andra länder.
    Ha nu en underbar resa!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis