2010-07-27

Sommar, sommar, sommar!

Så är semestern här och jag njuter fullt ut. Startade upp semestern med att grilla med grannen och vänner. Härligt med grilloset hängandes över nejden, solen långsamt går ner, glasen är fyllda till randen med något gott att dricka. Köttet puttrar och fräser, myggorna surrar runt om, grönsakerna svettas och glasen klirrar. Magen börjar långsamt vakna och ge ifrån sig ett skrik: Hungrig, nu, hit med köttet, potatisen, grönsakerna, skit i drickat. Jag vill ha maaaaat nuuuu! Tids nog kommer mat, nu är det dricka som gäller, svarar Hjärnan! Handen lyfter ett glas långsamt mot munnen och hjärnan skriker. MMM gottigott. Drycken rinner långsamt ner för strupen och landar till slut i magen. Ahhh, det var gott. Törsten är släckt och det börjar vattnas i munnen när köttet lyfts från grillen. Hjärtat börjar flämta och plötsligt bubblar det upp ett skratt. Lyckan brakar igenom allt och man bara känner: Japp det här är livet, grillning, vänner och sommar!

Har nu haft en veckas semester, eller ja nästan en vecka, eftersom jag även har varit uppkopplad mot mitt gamla jobb och försökt hjälpa till. Tyvärr så fick Sameer och hans team alldeles för liten tid här i Sverige att lära upp sig på det vi har gjort. Det visar sig nu när jag har slutat och semestrarna har börjat. Det är mycket som inte fungerar pga för lite upplärningstid och det straffar sig nu. Så därför har jag försökt hjälpa till och stötta lite för att få igång processerna, arbetssätten osv. Men nu är det slut med det. Här ska det nu tagas fullständig semester och jag ska bara njuta.

Har faktiskt också hunnit med en tur till Leksand och Helen och familjen. Var där i helgen och njöt för fulla drag. Sonen och jag tog bilen i torsdags och åkte hem i söndags. Tänk så konstigt egentligen, när jag kommer dit så känns det bara så skönt och som att jag alltid har varit där. Jag kopplar av och bara njuter av familjens sällskap. Vi pratar, fnittrar och gör en massa tokiga saker tillsammans. Till och med sonen njuter att vara där för då kan han retas med tjejerna. :) Tiden går bara för fort när man är där. Vips är det dags att dra hemåt igen och då slår saknaden till direkt. Familjen vi älskar er och saknar er!

Från det ena till det andra. Eftersom jag har lagt ut en bild på mig i sari på FB så kan jag lika gärna göra det här också. Här kommer jag i sari plus bilder på hur mina händer såg ut efter mindimålning. Så mina vänner nu vet ni hur jag såg ut när jag var i Indien. :)



3 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att du njuter av semestern, och hoppas det fortsätter att vara fint väder.

    Så fin du är i Sarin !
    Och jätte-fint med mindimålningen på händerna...riktiga konstverk.
    Jag tycker indiska kvinnor klär sig så fint och smyckar sig så vackert
    och kan tänka mig att du hade en fin tid där.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin Sari!! Jag har oxå provat sån där målning på händerna. Vi har vänner från Bangladesh. ;) Men jag höll på att krevera av lukten som kom av färgen...
    Visst är det härligt med semester!! Bra att du tar dig tid att va ledig oxå. Vi har påbörjat vår andra vecka å det är så trevligt att få ta dagen som den kommer. Har varit i Sthlm en vecka å nu bär det av hemåt imorgonbitti. Vi ska bara va hemma å hitta på saker i närområdet resterande delen av semestern.
    StorKramen, Maria

    SvaraRadera
  3. Som jag sa på FB - tjusig syrra man har!
    Puss på pannan från största systern du har

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis