2010-07-29

Vad händer här då?

Tittar ut genom köksfönstret och vad ser man där? Genomgrå himmel som släpper en massa vått. Tittar jag lite ner mot höger ser jag rakt in i nya grannens kök. Vilken vy är att föredra? Alternativen är ju inte så trevliga någon av dem. :( Det har nu regnat konstant med olika styrkor sedan inatt. Vet att detta är behövligt för naturen men vad fasiken kan det inte vara en kompremiss. Regn på nätterna och strålande sol på dagarna. Det är ju det optimala både för naturen och mig. Så hör min bön: REGN PÅ NÄTTERNA OCH SOLSKEN PÅ DAGARNA!

Idag fick jag som vissa andra oväntat besök. Dotera och freunde kom på en kopp kaffe. Det var ett trevligt avbrott för jag hade just bestämt mig för att ta en vals med dammsugaren. Puh det slapp jag! Nu sitter jag här och funderar igen på att ta en vals men hoppas på något trevligt avbrott istället. Tamtamtam händ något då. Hallå dörrklocka ring eller telefon ring..... Får väl blaja på lite och se vad som händer....

Igår var jag och grannen i huvudstaden och tog båtturen "Under Stockholms broar". Det var ett helt nytt sätt att se Stockholm på. Vilken underbar huvudstad vi egentligen har. Mycket vatten, många fina öar och en grönska som är stadens lungor och som det sjungs på Skansen - en blandning mellan sött och salt. Turen tog ungefär 2 timmar och under denna tid hade vi perfekt väder. Inte för varmt och inte för soligt. Tyvärr glömde jag kameran hemma och att försöka fota med mobilen funkar inte så bra. Senare på kvällen blev det grillad fläskfilé med god sallad till. Så nu har jag löst in en av mina vinster hos grannen. hehe Nu ska det bara planeras in när resterande vinster kan lösas in. :-)

Japp väntar man bara tillräckligt länge så händer något. Är man smart eller är man? Jag skjuter på valsen och grillar med grannen istället. Vad sjutton gör lite regn när man kan grilla med grannen istället för att valsa omkring med dammsugaren. Tur att han har tak på altanen så att vi slipper stå med paraply. Helt plötsligt ser det lite ljusare ut igen trots hällregn. hehe

Nu vänner på andra sidan glaset måste jag förbereda inför grillningen! Ciao! Här är inga sura miner inte!!

1 kommentar:

  1. Regn på nätterna och sol på dagen?
    Låter alldeles förträffligt.

    Kan lova att här v r ä k e r det ner just nu.
    Å så göra räkningarna på det.
    Å jässss...

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis