2010-10-24

Hipp hipp hurra för mig idag!

Vilken underbar start på dagen det har varit idag. Varför, jo för det är min födelsedag idag. Dagen började med att Dotera med familj samt son uppvaktade mig vid frukosten. Äntligen var familjen samlad igen runt frukostbordet och det var så mysigt. Fick fina paket från dotera med familj. En snygg tunika, shampo och balsam från dotterns sortiment, kalamataoliver och mitt favoritgodis, lakritspingviner. Sonen uppvaktade med en helt ny, slät stekpanna i teflon. Kan låtas tråkigt men det var precis vad jag önskade mig eftersom den gamla har gjort sitt.

Senare idag kommer Mor och Far hit för att uppvakta. Då ska jag bjuda på middag och sedan kanske dra några spader med dem. Middagen kommer att bestå av kassler i ugn, Lenas special samt ett kallt glas öl. Känner att jag behöver släcka törsten från igår. ;o)

Igår firades jag av mina vänner, "Stora La Familia". Fick massor av fina viner och Thomas Boströms "Lobbyisten".  Jag slog till och gjorde middag som var mycket uppskattad. Fläskytterfilé med kantareller och dijonsenapsås. Till detta serverade jag potatisgratäng och vin i stora lass. Gammaldags hallonglas med frusna bär, maränger och chokladsås fick vara efterrätten med kaffe och Disaranno/päronkonjak. Vi satt länge till bords och njöt av maten och varandras sällskap. Sedan blev det lite musik och massor av prat. Lite mycket vin kanske för jag är törstig som bara den idag. hehe Dock saknades Marie, Simon och Ida för att samlingen skulle vara komplett. Kvällen blev inte så sen eller snarare natten. Vi avrundade vid 1-tiden och alla lullade hem lagom berusade.

Senare ikväll kanske Marie, Simon och Ida dyker upp för en kopp kaffe. Allt beror på hur det är hemma hos dem. Milon stackarn (deras hund) fick diskbråk och har opererats vilket gör att han måste passas hela tiden. Så vi får se om de dyker upp.

Nä nu måste jag fixa inför Mor och Fars ankomst. Ha en bra dag allihopa!

10 kommentarer:

  1. Hipp, hipp HURRA på din födelsedag. GRATTIS.
    Låter som att det var en riktigt trevlig kväll igår och att även denna dag blir mysig.
    Kramar Marie:)

    Ps om du vill så har jag en liten tävling på gång.

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS på födelsedagen.
    kan tänka mig du har en fin dag och ha en fortsatt mysig dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN VÄNNEN!!! Du förtjänar en riktig bra dag! Kramkram

    SvaraRadera
  4. Stort Grattis på din dag!!! Låter som du haft en finfin dag! ;)
    Ta hand om dig!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  5. Här kommer största grattiskramen från El Stockholmo. Supergrattis på födelsedagen och hoppas den fortsätter i samma stil ända tills du lägger huvudet på sköna kudden och somnar för kvällen. Kram!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!!!! Hoppas du haft en bra dag..

    Hittade dig här, då jag satt o kollade igenom gamla mail...

    Kramen fån hon som skulle bli "Lisas" bröllopstärna! (Hoppas du fattar vad jag menar...)
    Du läste min blogg tidigare...

    SvaraRadera
  7. Anonym: Japp I got it :o) Kul att höra ifrån dig. Tack för grattiset.

    SvaraRadera
  8. Grattis, underbara du (även om det är två dagar för sent (och jag ju gratulerat på FB))! =)
    Låter som ett underbart och lyckat födelsedagsfirande! =)
    Kram och godmorgon vännen!

    SvaraRadera
  9. MÅNGA GRATTISKRAMAR I ETERSKOTT!!

    SvaraRadera
  10. Hej och grattis i efterskott,hade gärna varit med på den middagen det blev hungerkänslor när jag läste menyn ,själv fyllde jag år i söndags men blev bjuden på mat hos min dotter och det smakade oxå bra,annars så handlar livet mest bara om jobbet nu,bråttom och mycket att göra och mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem men det är nog så det ska va,ha en bra vecka,KPM.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis