2011-01-22

Hipp hipp hurra!!

Nu är det klart. Jag har lyckats få nuvarande bostad såld. Kontrakt skrevs igår och jag åkte hem med himlavagnen. Jisses vad gött jag mådde när jag körde hem. Det kändes som både jag och bilen flög fram. Ett ok lossnade från axlarna. Nu kan jag sova gott igen på nätterna och inte behöva ligga och oroa mig hur ekonomin ska gå ihop. Jag fick inte det jag begärde utan fick gå ner lite men fasiken jag slipper att betala dubbla boenden i flera månader. Puh, det här har suttit hårt inne. Den 1 april byts det ägare eller nästkommande vardag. Så gött!!!!!

Den 5 mars går mitt flyttlass 200 meter och jag och sonen flyttar in i vår nyrenoverade 3:a. 2000 kr mindre att betala per månad. Mindre elkostnad, mindre försäkringskostnad, inget telefonabonnemang eftersom jag kan ha IP telefon, ingen larmkostnad osv. Jisses vad jag kommer att ha pengar kvar varje månad. Hej och hå, gneta och gno behövs inte längre. Tjoho, kanske har jag till och med råd med att köpa mig en öronlappsfåtölj.

Mitt nya rökfria liv går bra. Jag har än så länge inte haft någon jättesläng av abstinent. Lite röksug har jag men inte mer än att jag kan strunta i det. Igår åt jag till och med en god middag, drack gott vin och hade inget röksug. Det känns ju hoppfullt. Snart har januari månad gått och jag har då varit i stort sett rökfri en hel månad. Där spars det också pengar. Semester är nog räddad om inget oförutsett händer.

Alldeles strax ska jag och sonen åka och gratta mor. Mor har inträtt den hedersvärda åldern av 79 år och mår hyfsat. Lite mera ut och gå skulle inte skada men hon vill inte. Snart ska vi också fira far som firar hela 80 år. Han är desto mer ut och går eftersom han har hand om Caesar på dagarna. Tack vare detta håller han sig i trim och mår också bra för sin ålder. Fasiken nu börjar ens föräldrar bli gamla och vad är man inte själv då??

Snart fyller sonen också år, närmare bestämt om 4 dagar. Då kliver han in på sitt 17:e livsår och livet leker. Skolan går bra, kompiserna är bra och hemliga flickvänner kommer och går. Ingen flickvän har än så länge kommit över vår tröskel när jag är hemma. Men jag hoppas att han snart presenterar en så man kan få retas lite. hehe

När jag kommer hem från mor och far ska det firas med vänner att bostaden är såld. Vi ska korka upp champagnen, äta räksmörgås och bara fira. Så imorgon blir det nog en tung dag. hehe

Ha det gött så här på lördagen!

5 kommentarer:

  1. Stort Grattis till att huset är sålt!!! Måste va en härlig känsla. ;)
    Ni ha ju flera att fira så fira på ikväll!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Waow - jag kan verkligen trolla!

    Puss på pannan från största systern du har

    SvaraRadera
  3. Bara säga grattis och allt slutade på bästa sätt,kram.

    SvaraRadera
  4. GRATTIS =) Den 5 mars fyller jag år så då får vi fira både du och jag :)
    Duktig du är som klarar av ett rökfritt liv. Det är verkligen inte alla som gör. GO GIRL!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att jag är i gott sällskap i alla fall =)
    Jag ser inte mitt eget beroendeavvänjande som någe stort men du har rätt; det är rätt bra gjort =)
    Kramkram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis