2011-02-13

Jisses så är det snart måndag igen...

Fredagen började ju inte så bra och inte heller blev den så speciellt bättre ju längre dagen gick. Inga plogbilar sågs till och bussarna gick inte. Så till jobbet kom jag icke utan fick vackert sitta hemma i snöyran. Först vid 9-tiden på kvällen plogade de runtomkring oss. Massor av boende i området kom inte till jobbet och de som lyckades komma iväg kunde inte parkera sin bil när de kom hem på kvällen utan fick ställa sig ute på gatan.

Men slutet på fredagen blev bra. Åt middag med grannen och senare dök Jens upp och vi spelade och pratade långt in på natten.

Lördagsmorgonen tillbringades i sängen. Jepp sovmorgon, stadig frukost och sedan en lång lång promenad med Caesar. Solen strålade från klarblå himmel och 15 minus. Kallt men vackert. Middag igen med grannen och ett par partier back gammon.

I morse var det sovmorgon igen. Så skönt att kunna sova tills man vaknar utan väckarklocka. Najs, sedan en stadig frukost på det. Efter frukost en lång promenad med Caesar höjer pulsen och väcker andarna till liv. Idag var det riktigt roligt att vara ute med Caesar. Vi körde lite lydnad, lek och stoj. På ett ställe fick han dessutom springa lös vilket han tyckte var jätteskönt. Helt plötsligt visade han uppmärksamhet mot mig när han inte var kopplad. Detta har han inte gjort sedan han fyllde 3. Kul, vi var ute i 2 timmar. När vi kom hem var det lagom för kaffe.Sedan rullade dagen på och ja jag gjorde väl inget speciellt. Tog det allmänt lugnt bara.

Nu är det dags för att nanna kudden så att man orkar upp imorgon. Sov gott allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis