2011-04-05

Tisdag kväll och ett lätt vårregn strilar utanför!

... nu fattas bara doften av solvarm asfalt.

Idag eller snarare ikväll fick jag ett besök av något som jag inte har haft tidigare. En varm, positiv skepnad som bara flöt in genom fönstret och log mot mig. Varade in några sekunder och doften av sommarblommor spred sig i rummet. Det var en helt ny upplevelse som satte griller i huvudet på mig. Vem eller vad var detta? Har försökt rannsakat mitt minne om jag har någon avliden som spred doften av sommarblommor när den levde. Men nä ingen femöring har trillat ner. Kanske var det bara en vänlig själ som kände av att jag var lite deppig. Vad det nu var för något så blev jag i alla fall på bättre humör. Till och med vovvsen blev lugn och somnade som en stock. Inte ett ens ett litet voffs kom från Caesar. Det var det mest märkliga eftersom Caesar annars brukar reagera. Nä han viftade bara på svansen och la sig i sin korg för att somna pang bom.

Innan detta hände var jag, som representant för styrelsen, på våra årliga informationsmöten inom vår bostadsrättsförening. Det var samma gamla vanliga ansikten som dök upp, samma trogna skara som alltid kommer. Vi höll på i en timme ungefär och sedan var det lite städ efteråt. Var väl hemma strax efter halv nio.

Idag har det varit lite kämpigt eftersom det nu i dagarna har gått 6 år sedan jag miste min man. Helgen har väl inte varit så rolig heller tidvis. Fast det var först idag som den femöringen ramlade. Varför jag har varit så himla trött hela förra veckan och helgen som varit. Likaså måndagen och idag. Jag vet ju att jag blir extra trött vid den här tiden på året. Men har på något sätt skjutit undan orsaken och bytt ut den mot flyttrötthet. Så därför var mitt besök ikväll behövligt tror jag. Det känns i alla fall inte lika deppigt så här efteråt.

Nä nu får det vara slutskrivet för den här gången. Dags att nanna kudden.

5 kommentarer:

  1. Åh vad underbart. Tänk om dom på andra sidan kunde komma lite oftare och ge en det där lugnet =)
    Jag skulle behöva någon som hjälper mig sova om nätterna och håller mig vaken om dagarna.
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Kanske var det din man som sände en lugn vind till dig...

    Ibland tror jag att våra kära ger oss en puff från andra sidan när de känner att vi har det tufft.
    Många kramar te dig vännen.. kram kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att du fick det lugn du behöver!! ;) Blir varm i hjärtat när jag läser...
    Ta hand om dig vännen!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  4. Kanske en sommarhälsning från din man tror jag,gott att läsa när allt är bra,själv är jag hundvakt på heltid snart men lilla Alice är jag lika kär i som mitt barnbarn så det är ett glatt bekymmer,ha en fin helg o kram.

    SvaraRadera
  5. Hej vännen hoppas allt är bra med er,här ska det bli sommar hela helgen och allt är så bra det kan bli men något mörkt moln finns på himlen men så kan det va,ha en fin helg o en go kram.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis