2012-05-16

Irriterad, grinig som f....

Nu börjar jag verkligen bli riktigt irriterad, förbannad, less och uttråkad. Infektionen verkar inte ge med sig alls utan bara irritera nerven vilket gör att jag har svårt att äta, dricka, prata osv. Just nu känns det som att det inte finns något ljus i tunneln.

Är i sluttampen av min tredje antibiotika kur och har det blivit bättre? Nä snarare sämre. Nu är jag tillbaka till ruta ett med värk, irriterad nerv som ställer till det och en mage som skriker det räcker nu. Vad fasiken ska man göra? Är det någon som har ett tips hur man får bort skiten? Något hokus pokus som letar sig in till infektionen och bara sopar undan den? Börjar faktiskt bli lite desperat......

Har lytt alla råd som käkkirurgen har gett. Stannat hemma från jobbet, inte burit något tungt, inte farit omkring och städat, käkat antibiotikan, pillat i mig ipren, sköljt munnen med antibakteriell lösning, ja allt som jag har blivit tillsagd att göra. Men inte fan hjälper det.

Och nu som sagt var börjar det även tära på mitt humör och min ekonomi :-(

Alltså ingen bra dag idag inte, bara depp, ilska och frustration.

3 kommentarer:

  1. Men stackare.... har du bett om en second opinion? Kolla med en annan läkare - man vet aldrig.
    Och ät all yoghurt du kommer över - det finns även jättebra magbakteriepiller att köpa för att stärka upp stackars tarmarna när man äter penicillin.
    Usch. ynk på dig. Hoppas, hoppas sååå att du mår bättre snart.

    SvaraRadera
  2. Nämen fy sådär kan du inte ha det! Du ska ta kontakt med läkaren igen, ta prover för att se hur sänkan ligger och om den är hög måste du säkert få antibiotika intravenöst! Du kan inte gå igenom hela långhelgen med detta, ring bums!
    För att göra magen gladare föreslår jag en kur med Losec, alternativt om det kanske räcker med probiotisk yoghurt
    Håller alla tummar och önskar en smärtfri och mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ååå jag känner verkligen med dig. Jag var ju sjuk nästan konstant i ett år och till sist blir man desperat och depp på skiten. Det enda som kanske fattas är att be till högre makter. Har du provat det?? :)
    Hoppas SÅ att du blir av med skiten snart, vilket elände.Konstigt att aintibiotika inte hjälper, det borde det ju eftersom det är rätt starka grejer.
    Massa kramar

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis