2012-05-09

Lillördag är det idag...

Veckan började ju inte så bra. I måndags började jag svullna upp igen i munnen och etter värken kom tillbaka. Släpade mig till jobbet och kämpade mig igenom dagen. När jag kom hem var så trött och slut dessutom etter värre i munnen. Kändes som jag hade en stor tennisboll i kinden. Det pulserade och bankade, värkte och höll på. Fick knappra in mig en citadon för att kunna överhuvudtaget stå upprätt.

Så tisdagen började med att jag fick jaga käkkirurgen för att få hjälp. Jag hade också börjat få feber och värken grasserade. Fick till slut tag i henne och jag fick komma in. Jo mycket riktigt, infektionen var tillbaka men ännu värre än tidigare. Så för att "boosta" bort bakterierna körde de ner en spruta med antibiotika i operationssåret och tryckte in en massa. Ingen trevlig upplevelse kan jag säga, satan i gatan vad ont det gjorde. Tyvärr rynkade käkkirurgen på pannan och såg mycket bekymrad ut. Började svamla om att det börjar likna sjukhusbakterien. En ilsken liten rackare som förökar sig snabbare än kaniner och försämrar läkningen av såret. Fi fan, det verkar ju inte så himla kul. Vad sjutton gör man åt sådant, frågade jag. Starkare antibiotika, längre period att äta dem och sedan om inte det biter för vi se vilket alternativ vi ska ta. Åkte hem och tyckte synd om mig själv. Väckte sonen och bad honom följa med till apoteket som sällskap.

Så nu knaprar man antibiotika för tredje gången inom loppet av 3 månader vilket påverkar hela ens system. Trött som attan, yrsel till och från och som grädden på moset, magont och illamående. Men det positiva, svullnaden har börjat lägga sig, värken är inte lika ihärdig och febern har lagt sig. Så nu era jädrans bakterier nu är det slut med p....ppandet.

Idag var det trögt som attan att jobba. Kände mig liksom i en bubbla där allt gick långsammare än vanligt. Höll ut hela dagen och när jag kom hem för några timmar sen stöp jag rakt ner i sängen och sov en timme. Nu känns det lite bättre. Antar att det kommer att vara så här under hela kuren. Så det är upp till mig att besluta hur länge jag orkar jobba och hur mycket jag orkar genomföra.

Kände ni doften av sommar när det regnade? Det gjorde jag, solvarm asfalt, nyvattnat och nyklippt gräs. Visst är väl försommaren här nu, eller? Gräset är ljusgrönt, buskar och träd har börjat få nästan hela sina blad, körsbärsträden står i blom och syren bara skriker om att få öppna upp sig och blomma. Gullvivorna har börjat få blommor och maskroserna har börjat sitt intåg. Humlorna surrar och jag såg årets första bi, citron- och påfågelsfjärilarna dansar i luften. Så visst måste det väl ändå vara sluttampen på våren och början på försommaren.




1 kommentar:

  1. usch stackare!! det låter inte alls roligt!! :( Jo visst hade det vart skönt å gå i pension nu..hade som plan vid 25 års ålder å gå i pension vid 30..det ser inte ut och funka..hehe krya upp dej!!Bamse kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis