2012-05-12

Svisch så var fredagen över!

Jisses man hinner ju knappast med. Helt plötsligt är det lördag och en efterlängtat lördag för det innebär sovmorgon!

Långsamt långsamt börjar jag bli bättre i käken och jag hoppas verkligen att antibiotikan tar bort skiten för magen och kroppen börjar säga stopp. Vettisjutton vad jag gör om detta inte hjälper. Antagligen skär de väl upp igen och spolar rent och skär bort infekterat kött/käkben. Så håll nu tummarna att jag blir av med infektionen. Behöver alla tummar jag kan få.

Gårkvällen tillbringades först med en supergod middag i sällskap med sonen + flickvän + J. Sedan blev det hockey vilket jag inte är speciellt intresserad av men som J ville se. Det var ju Sverige-Ryssland och tjohej vad det gick bra. Not! Eftersom jag inte är intresserad av hockey har jag heller inte lärt mig reglerna men något som jag dock förstod var att domarna var helt kass. Det var mycket upprörda känslor här hemma när Jemelin gjorde en spearing på Franzén och sedan crosschecken från Kalinin som pajade Franzéns näsa. Sonen skrek, J skrek och jag och sonens flickvän fnissade över de upprörda känslorna. Visst det var inte juste men Franzén var väl inte så oskyldig heller. Men rätt ska vara rätt. Jag tycker att Franzén skulle fått 2 min för crosschecking eller vad det heter och Jemelin skulle fått matchstraff för spearingen. Han angrep ju mannens värdefullaste kroppsdel. Vad som hände vid crosscheckingen vet jag inte för då hade jag tröttnat och höll på med annat. Men om man läser tidningarna så har man ju korrigerat detta men vad hjälper det nu? Franzén har bruten näsa och Sverige förlorade med hela 7-3.

Lördagen tillbringas i lugn och ro. Lyssnades på regnets plaskande utanför och senare blir det grillning tillsammans med sonen och en kompis till honom. Så ska börja förbereda för grillningen.

Tjing på er alla och ha en riktigt trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis