2012-05-06

En morgon full med överraskningar

Först får jag en samtal från energisprutan herself, P. Nu minsann är det slut på lata dagar, här ska du nu byggas upp till en fit lady i sina bästa år, eller något sådant. Så nu ska golfklubborna putsas så att vi kan gå kurs helgen innan midsommar. Sedan ska cykeln in till verkstaden för att lagas så att vi kan ut på cykelutflykter. Japp min vän energisprutan oroar sig för min hälsa! Tänk om man ändå hade en liten del av hennes energi. Men jag har ju turen, för hon är min bästa väninna, så då får jag sörpla i mig hennes energi när vi träffas.

När sinnena hade vaknat upp ordentligt och kroppen fattat att det är morgon så var det något som var annorlunda idag. Först kunde jag inte sätta tummen på det men efter ett insåg jag vad det var. Värken i käken har börjat stilla sig till att bara värka lite granna. Ingen pulserande, bultande värk utan mer en stilla flod av värk choker. Så nu märker man att det börjar gå mot bättring. Tjoho, kanske slipper jag att käka en massa ipren och alvedon under dagen. Får se...

Sedan strålar solen på andra sidan fönstret. Ingen snöstorm, inget regn utan en strålande sol. Även om det inte är så jättevarmt är ändå solen där!

När jag läste era kommentarer kommer nästa överraskning. En fråga som ställdes för hur länge sedan som helst har fått sitt svar :-) Inget superviktigt men ändock en nyfiken fråga som fått sitt svar. Tack, Chilli!


Emsa den goaste har också varit inne och sagt några goa ord. Tack vännen!

Så denna dag artar sig till att bli en bra dag!

Pöss på pannan allihopa!

3 kommentarer:

  1. tänkte det var bättre sent än aldrig ;-) ne klart man ska inte bry sig men blir ju så trött på dem för de tjatar ju om sin träning å har aldrig tid med ngt annat. Men men får stoppa mer bomull i öronen;-) Mysigt med golf..aldrig spelat bara jobbat på en golfbana:) ha en fortsatt skön söndag

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när man är så lyckligt lottad att ha så underbara vänner som vill dela med sig av sin energi och att de bryr sig om en..

    Skönt att det går åt rätt håll med din käke..

    Hoppas du har haft en skön helg.

    stor kram te dig,

    SvaraRadera
  3. Sitter å lyssnar på regnet som smattrar mot rutan.. å tänker på mina barn. Visst är det en underbar känsla när man ser hur de växer och tar för sig av livet.. Man kan ju inte vara annat än stolt över dem...

    Kramen på dig..Ha en bra kväll.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis