2014-01-22

Hjärtat är här och jag bloggar

Nu sitter Hjärtat mittemot mig och jobbar medan jag sitter och bloggar. Hjärtat kom igår kväll och det blev lite sent. Standard är när Hjärtat kommer att vi dricker en kopp rött te och pratar om det som har hänt under tiden vi inte har setts. En liten mysstund tillsammans innan det är dags att sluta de blå. Så detta gjorde vi även igår kväll. Även om vi pratar med varandra dagligen och ibland flera gånger om dagen är det ändå mysigt att gå igenom tiden som vi inte har setts.

Denna gång blir Hjärtat här en kortare period eftersom han ska åka Kitzbühel och kolla på störtloppet på lördag med en kompis. Han åker på fredag och är tillbaka på söndag. En snabb visit i Kitzbühel/München som jag tror kommer att glädja Hjärtat rejält. Först att han får se störtloppet, sedan att han får möjlighet att åka skidor och sist men inte minst. Att han får umgås med J ett par dagar. Detta kommer att bli en lisa för Hjärtat. :)

Själv ska jag fixa inför sonens 20 årsdags firande. Tänk att det är snart 20 år sedan han kom till världen och oss. Ilsken som attan och inte villig alls att komma ut från mammas sköna mage. Envis men inte lika envis som mamma. Mamma var envisare och klämde ut honom till slut trots att han använde på händer och fötter för att inte komma ut. Men till slut när han kom  ut så visade han genast vart skåpet skulle stå genom att först kissa barnmorskan i ansiktet och sedan gallskrika innan han hittade maten.

Tyvärr har sonen "glömt" bort att han fyller 20 år och ska firas. Han har inte kunnat bestämma sig hur han vill bli firad så då får det bli en spontan bjudning där de som kan kommer. Men han är lycklig ändå för han har ett jobb, en supergo flickvän och snart får han själv gå på systemet, hehe. Så jag tror nog att födelsedagen blir bra och han kommer att njuta ändå. Varför har jag då inte fixat något för honom? Jo därför att han inte ville det. Han har varit så trött i och med att han har börjat jobba och han är fortfarande trött. Är han trött så blir det inget bra utan då sitter han bara och tjurar. Nu är han "vuxen" och då har jag lagt beslutet på honom istället av respekt för honom. Därför blir det inget storfirande utan bara ett mysfirande.

Som någon har uttryckt det:

"De mest minnesvärda stunderna i livet är de du aldrig planerade"

Ha en bra dag på andra sidan glaset!






2 kommentarer:

  1. Kikar in för att önska dig en skön dag.:)Kramiz.../Agge

    SvaraRadera
  2. Hej, sportfåne som jag är kollar jag nogsamt alla förberedelser inför OS. Idag läste jag att vid backarna där freestylen ska åkas är det plus 7 grader och ösregn...Det är ju väldigt vanskligt med vädret därborta i Sotchi, det är ju en sommarsemesterort men samtidigt åker man upp från stan i bergen så är klimatet ett annat. Nu hoppas jag mest att det inte blir några kravaller och terrordåd och hotelser och annat som förstör sportfesten. Obama har pratat ihop sig med Putin hörde jag, för att hjälpas åt mot eventuella terrorister.
    Nu ska jag ta min voffe en kort sväng så jag får mig en kaffeslurk sen för den längtar jag efter.
    Kram på sig

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis