2014-01-15

Hur ser 2014 ut?

Ja det enda jag vet är att 2014 började bra med Hjärtat i Sälen.
En dags skidåkning, en tjejdag med Hjärtats dotter medan Hjärtat och hans son ägde backarna, en bandvagnsåkning upp till toppen för att äta fondue sista kvällen.

Sedan hem till mitt för att ta emot Hjärtat nästa dag. Spenderat en vecka tillsammans med Hjärtat innan han åkte hem till barnen.

Under den veckan har vi bokat in årets äventyrsresa.

Bild lånad från travels.kilroy.se Wellington
Den 14/2 åker vi till Sydafrika och hälsar på vänner på deras vingård. Vi kommer att tillbringa några dagar utanför Kapstaden där de har sin "farm" för att sedan dra oss upp till Kruger Parken via Johannesburg.

Bild lånad från HD Andreas Karlsson
Under ett par dagar kommer vi att göra Kruger Parken osäker för att sedan dra oss ner till Kapstaden igen. Väl tillbaka i Kapstaden kommer vi att besöka Robben Island där Nelson Mandela satt fängslad. Sedan ska vi åka Garden Route ett par dagar. Göra strandhugg, dyka med vithajar, hoppa bungyjump eller snarare Hjärtat får göra det :=) Kanske kommer Hjärtat prova på sandboarding medan jag låter solen stråla ner på vinterblek hy. Sedan bär det tillbaka till vännerna och deras farm för att sedan flyga tillbaka till Svedala den 3/3. Detta är något som jag har drömt om länge och plötsligt är det möjligt.

Under 2014 kommer jag påbörja ett nytt arbete. Vad för arbete och när det vet jag inte men att det kommer att ske det vet jag.

Förhoppningsvis kommer jag och Hjärtat fortsätta vår resa tillsammans under 2014 för att ta oss längre fram i framtiden. Som det känns nu finns det inget slut på vår resa tillsammans.

Jag kommer att spendera mer tid med mina barn och deras familjer.
Umgås med mina åldrande föräldrar så att de vet att de betyder mycket för mig.
Träffa och umgås med mina underbara tigerungar så att de känner att de fortfarande är en viktig del i mitt liv.
Busa och umgås med mina härliga vänner. Äta goda middagar, ut och festa eller bara softa tillsammans.
Ta mig tid och bara sköta om mig själv utan att någon får störa mig.

Ja jag ska bara helt enkelt ta hand om det jag har förmånen och ynnesten att ha runt omkring mig. Förvalta alla de mina väl och ge dem all kärlek jag kan. Helt enkelt leva här och nu och bara bliga lite på framtiden men inte glutta bakåt!

Jag ska göra som Cheryl Brown sa:

"Bemöt varje ögonblick som om det vore gjort av guld"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis