2009-03-24

Efter en natts vakenhet...



Ett råd till er alla därute. Somna inte i soffan på kvällen för då är det lögn i fan i att somna sedan. Fasiken också jag som behöver sömn just nu. Men men inatt blev jag liggandes och vridandes, läsandes bok, drickandes varm choklad osv allt för att somna. Till slut vid 3-tiden somnade tant in, tant skulle legat kvar ihopknycklad i soffan istället. Tjoho idag av alla dagar när jag behöver vara pigg ikväll till företagsfesten. Kommer somna mitt i middagen. Dish ner i tallriken, med maten rinnandes ner för ansiktet. hehe.. Eller så kommer benen inte vilja vara stadiga och blicken kommer att fördunklas av ett konstigt dis. Får hålla mig till vatten hela kvällen för att inte slokna. Jag som hade tänkt ta ett eller två glas vin, liten avec till kaffe. Men det är bara att bita ihop och le och svänga sina lurviga ikväll. Stapla hem framåt nattkröken med skavsår för skorna är nya, frysa häcken av sig för man har kortärmad klänning, svart under ögonen av rinnande mascara för man har dansat livet ur karlarna. Men åh det är ju en kväll på balen, måste inte sitta hemma med mössen och sucka och tråna för man har biljetten. Men å den andra sidan så vore det kanske inte så dumt för då kanske det kommer en god fe och förvandlar en till en vacker ung dam.hehe.. Kanske träffar man prinsen också hehe...


9 kommentarer:

  1. Gomorron...vågar man säga det?! =) Jadu, det är baksidan med att somna i soffan! Känner igen syndromet och det är lika frustrerande varje gång! Men inte att du kommer att somna ikväll, nädu. När dancing shoesen, lilla fodralet och mascaran är på plats, då jäklar får de se upp på dansgolvet! =)
    Ta minst två glas vin och ja även avec, sväng de lurviga och pussa på grodan...=)
    Ha en alldeles, alldeles underbar kväll på balen! Det är du verkligen värd! Kramisar från mig!

    SvaraRadera
  2. God för middag... mmmm du får ha de så kul då även om mascaran rinner när du går hem å du har dansat skiten av karlarna... har man de har man haft en ganska lyckad kväll... hi hi hi.

    Jaaa ja sov inget vidare ja heller... fan men på dagaran är ja trött så ja ser i kors... å idag e ja lite för irreterad för mitt eget bästa... //tess

    SvaraRadera
  3. Jag somnade också en stund igår kväll.
    Och vaknade och s¨somnade jag om vid halv fyra.
    Mindre bra kan man tycka:P
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  4. Du skriver så otroligt roligt.... ;-)
    Underbar läsning....

    Jo, jag har också varit med om det där att somna i soffan,
    och sedan när man lägger sig i sängen så blir man klarvaken.

    Vilken otur att detta hände inatt då du skulle på bal... ;-)
    Hoppas det gick bra i alla fall och att det blev en trevlig kväll och att det var trevliga prinsar där ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Lena! Jag har inte kommenterat på evigheter, men jag läser varje dag. Vill bara säga hej och skicka en kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du dansar som bäst nu!!
    Jag ska dock "ha tidig" kväll så rapporten, om den är läsbar,hihi, ser jag fram emot i morgon!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  7. Tänkte bara önska dig god natt...=) Håller tummarna för att huvudet håller ihop i morron bitti ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Afrodite: Jo du här dansades så svetten lackade och det blev faktiskt 2 glas vin också. Yr var jag innan men sedan efter vinet och dansen så klarande det i knoppen.

    Tess: Japp jag dansade skiten ur karlarna. De veklingarna pallade inte trycket. Var tvungna att lämna golvet för att kondisen var nere i stortån. :)

    Lallis: Inte bra att somna till på kvällen. Så himla svårt att somna om.

    Inger Maryissa: Kvällen var toppen och jag mådde som en prinsessa. Dock dök det inte upp någon prins.

    Artista: kram på dig också!

    Lina: Det gör inget. Jag har inte varit så frekvent själv.

    emsa: Rapporten blev lång men ack så kul jag hade.

    Kramis Allihopa!
    Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis