2009-03-26

Good Morning Sweden!



Idag är jag inte så trött faktiskt. Men här kommer morgonens tips från en partykvinna.
När ni kommer hem från jobb/plugg osv gå inte och lägg er och läs det första ni gör kvällen efter balen. Garanterat somnar ni och sover länge om ingen är hemma och väcker dig.

Det var precis det jag råkade ut för igår. När jag kom hem från jobbet efter en hel dags konferens så tänkte jag att jag lägger mig och läser lite i tidningen. Tjohej vad bra det var. Somnade som en klubbad katt och sov till 20:30-tiden och väcktes av min dotter telefonsamtal. (Sonen var på bio så han kunde ju inte kolla upp mamsen.) Dottera och hennes frende behövde hjälp med att installera/koppla in tv:en för de får inte det att fungera. Så då ringer man till fixarmorsan och frågar om hon kan komma ut en sväng. Så mamsen åkte ut dit med sonen vid 21-tiden och kopplade in tv:en via digitalmottagare till dem.

Vi var väl hemma vid halv tolv och då skulle man ju ta nattsvängen med Caesar. När man väl kommer in så kastar man sig ju inte i sängen direkt. Utan det ena och andra ska fixas innan man kunde lägga sitt partyhuvud på kudden. Svårt och somna var det när man väl kom i säng. Men lyckades på något sätt i alla fall komma in i ett halvslummer halva natten.

Fortsättning kommer ikväll om balen, gårdagen.

Afrodite ja du hade rätt jag somnade... hehe

1 kommentar:

  1. Jasså, tanten har varit på bal, vad skoj det var länge sedan man svängde sina lurviga, kanske de är för lurviga så man inte kan svänga *Hihi'

    Jag har inte rakat benen på ett tag så det är ganska ihoptrasslat, så du gett ha rakat som kunde dansa så mycket...

    Inget dreggel i maten av halvsovande tant där inte, du ser du behöver inte oroa dig, snart står nog prinsen där med, precis som Richard geere *Hihi* Ha det gott/Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis