2009-03-26

Yes jag har inte somnat ännu!


Klockan är 22 och jag är vaken. hehe Inte somnat i soffan eller somnat med näsan i tidningen. Visserligen jobbade jag till kl 8 men ändå. Framsteg för tanten... =)

Måste ju berätta om den stora balen som var i tisdags. Dagen började inte så bra. Först så glömde jag festkläderna hemma klantarsle som jag är. Så paniken var nära för när i helvetet skulle jag kunna åka hem och hämta stassen när vi skulle sitta i konferens hela dagen? Sedan blev jag yr i huvudet och höll på att svimma ett antal gånger under dagen. Som tur var gjorde jag inte det. Men dagen gick i yrselns tecken och då tänkte jag att hur ska jag kunna gå på balen med denna yrsel. Inte blev det bättre att jag var tvungen att stressa hem för att byta om på 1 timme. Var tveksam ända fram till kl 17 om jag skulle gå eller inte. Dock bestämde jag mig för att det är bara bita ihop och gå. Det kan inte mer än att gå käpp rätt åt helvete. För inte vill jag sitta vid fönstret och titta på månen och sucka efter en kväll på balen och missa chansen att haffa prinsen. Näpp så iväg bar det.

Som alla fester börjades det med champagne i foajen men de hade glömt rulla ut röda mattan. För att sedan följas av en superb 3-rätters middag med gott vin till. Under middagen roades vi av Claes-Johan Larsson gammal nattpratare i radion. Känd bland som kommentator i radio för schlagerfestivaler. En charmerande man med glimten i ögat och van att ta diverse idioter. hehe Festen gick ju i Oscarsgalans tecken och många vackra människor var vi där uppklädda till tänderna. Årets uppdrag till oss festdeltagare var att utse arbetskollegor till Bästa manliga skådespelare, Bästa kvinnliga skådespelerska, Bästa manliga biroll, Bästa kvinnliga biroll och sist men inte minst Årets nykomling. Ett kul tema med många goda skratt under prisutdelningarna. Jag nominerade Världens bästa JanE till Bästa manliga skådespelare och han vann. Kul! Mycket hände det under middagen inte bara prisutdelning av ovan nämnda kategorier utan en hel del andra också dessutom skulle kvällens vackraste klänning utses så vi damer fick göra cat walken. Inte fasiken vann min klänning trots min vackra Top Model walk.

Efter middagen är det ju den obligatoriska dansen. Inte fanns det någon prins bland alla karlar inte utan jag fick nöja mig med arbetskollegorna istället. Men vad gör väl det, jag hade skitkul och dansade hela kvällen fram till 24. Kan nog säga att jag var en av dansgolvets flitigaste besökare ja om man bortser från JanE som studsade, shakade och hoppade på golvet. Tyvärr var Världens nästbästa Åsa lite hängig och orkade inte vara med oss när vi stuffade omkring. Men som med allt skoj så har det ett slut och även det här. Helt plötsligt var klockan midnatt och vips var alla borta. Hmm undrar om det fanns någon liten fe som satt med trollspöt och trollade bort alla så att man skulle ge sig hemåt? Det var bara ut för att se om droskan stog där och väntade och inte hade förvandlats till möss och pumpor. Den stog där så fint och glänste så in hoppade jag trött och lycklig med lika lyckliga medresenärer. Kom i säng vid 1-tiden men vad gör väl det när man har fått varit en kväll på balen. Inte fasiken suckar man i alla fall.

9 kommentarer:

  1. Men åhhh, vilken kväll! Gott att äta och dricka, svänga de lurviga, skratta och ha trevligt...Bättre kan det inte bli. Ja, det skulle vara drömprinsen då...;)
    Vilken tur att du inte lät "lite yrsel" stoppa dig från en kväll i rampljuset! Jag menar, yr skulle du ju ändå bli; champagne, vin, avec och gud vet vad! =)
    Men allvarligt talat, varför var du så yr? Gått över sen? Blir ju orolig när man hör sånt!
    Verkligen en njutningsfull läsning om en underbar kväll för en lika underbar kvinna; världens bästa Lena!
    Nu ska jag nanna kudden! Nu när jag blivit uppdaterad! =)
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du haft kul på firmafesten!!
    Kram o natti!

    SvaraRadera
  3. Afrodite: Yrsel beror nog på stress skulle jag tro. Därför var det så skönt att parta av sig lite. Tack goa vännen.

    Emsa: Ja det var jättetrevligt.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  4. Vilken bal! Men, vad är det som gör att du får yrsel? För lågt blodtryck? Det är ju i så fall helt ofarligt, men det är farligt att bli yr om inte drömprinsen står i närheten och fångar upp dig. Så du får allt välja tillfälle när du ska bli yr!
    Nu stundar helgen, vi ska rocka loss med Saxdals-Elvis på Folkets Hus imorrn. Ingen bal direkt, hihi
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Låter som om du hade skitkul! En helkväll!
    Vad häftigt att gå i oscarsgalans tecken. :)
    Yrslet borde du hålla ett vakande öga på. Det är inte bra. Händer det igen så gå bums till doktorn.

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  6. Smyger bara in såhär på nattkröken för att kolla läget, så att allt är bra...innnan jag går och lägger mig. Hoppas det är bra med dig. Blir lite orolig över den inte så frekventa uppdateringen...Men vi har ju alla svackor och vi kan alla somna i soffan...;) Hehe...
    Vill bara skicka en kram! =)

    SvaraRadera
  7. VILKEN FEST! Vad kul du haft...

    Tråkigt med yrseln bara.
    Hoppas den inte återkom!
    Ha en fin helg, goa du!

    ♥ Kram!

    SvaraRadera
  8. Godnatt vännen! Vi ses i morron! =) Sov gott!

    SvaraRadera
  9. Det är så roligt att få se dig skriva hur roligt det blev, synd på prinsen och så tror jag att din klädsel var finast om jag får bestämma *Faktiskt* fast jag inte sett den men jag är tjurig och säger det ändå *Ler*

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis