2009-05-10

Så är denna helg över och ny vecka börjar!



Go kväll alla vänner bakom skärmen. Denna helg har det varit fullt upp så jag har inte hunnit gå in till er och lämna en kommentar. Jag har liksom inte hunnit med bloggen och innan man vet ordet av så är det natten och dags att lägga huvudet på kudden.

Så vad har denna kärring gjort som gör att hon inte hunnit blogga? Fredagen tillbringades i goda vänners lag och blev sent.

Lördagen började kl 10 med kvartersstädning. Nu skulle kvarteret göras sommarfint. Vi höll på ända till kl 14. Kan ni tänka er, denna kärring är numera kvartersombud och ska hålla ordning på grannskapet. hehe Hon som inte ens hinner städa inomhus. Undrar om grannarna verkligen vet vem de har valt? Har ingen aning vad jag ska göra men det löser sig på vägen. Ställa till en fest blir det i alla fall så att vi grannar lär känna varandra.

Efter kvartersstädningen fortsattes det på sin egna tomt tillsammans med grannen. Handlades jord och gödsel, mat till grillning och lite kall öl. Så jag och grannen satte igång att gräva och fixa. Tog en liten öl paus med ett par partin backgammon. Satan i gatan, grannen vann, tre på raken. Illa illa men får skylla på att denna kärring var en aning sliten efter kvartersstädningen. Sedan fixade vi toppdress på gräsmattan. Ytterligare en ölpaus med ett par partin backgammon. Denna gång vann jag åtminstone 2av 3. Därefter sattes grillen igång och vi grillade och hade allmänt trevligt. Mat, vin, några partin backgammon och sedan ledning hem av en något påverkad granne. hehe

Idag har tiden ägnats åt - Flickan som lekte med elden. Sedan en fika hemma hos M så att sonen kunde ut och övningsköra på parkering med nya moppen. Och nu helt plötsligt är det dags att nanna kudden.

Sov gott allihopa och ha en riktigt bra natt!

18 kommentarer:

  1. God morgon! =)
    Då är vi två - som inte hunnit med bloggen i helgen! Men vad fasen, vi har ju ett liv vid sidan av skärmen oxå! =)
    Låter som om du haft en riktigt trevlig helg i alla fall, trots många göromål. Härligt med grannaktiviteter, dock i rimlig dos. =)
    Att ställa till med en "lärakännafest" verkar väl vara en trevlig början i ditt nya åtagande som kvartersombud och något som vi alla känner till hur man gör. So far, so good! Resten kommer du även klara galant, det är jag säker på. =)
    Hoppas att du får en fin början på veckan!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. God morgon! Så mysigt att ha akiviteter med grannarna. Bra sätt att lära känna varandra och få ett ansikte på dom. Det är inte alltid man orkar eller har lust att skriva i bloggen. Svårt att slita sig från det underbara vädret ute för att sätta sig framför datorn tycker jag. Ha det så bra .. Kram L

    SvaraRadera
  3. Låter som en flitig OCH mysig helg!
    Lördagen ja...inte mycket.
    Söndagen sprcka ll aplanering men istället ficvk vi se ko-släpp hos dotterns "svärföräldrar" vilket va himla roligt.Långpromenad i skogen såååå vackert med den ljusgröna bokskogen och liljenkonvaljer i mängd som nästan är klara att plockas! Granskogen har ju sin tjusning med diken som doggsen gyttjebadade i..........
    Sisi men inte mins 4a veckor gamla kattungar att gossa med!! Ljuvligt, underbart mys och så va den dan slut!
    Nä jag han laga lite middagar inför veckan i går kväll och nu har jag varit ute och gå/joggat i 35 min!!
    Ooops bråttom nu!!
    Ha en jättebra start på veckan!!

    Kramar1

    SvaraRadera
  4. Förresten det där med kvartesrsombud fixar du ju hur lätt som helst!


    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt när det är över...kunde jag känna när vi bodde på det viset. Ëfteråt var det fest och man kände sig nöjd över att ha varit med och fixat till allas glädje..
    ha det gott
    Bibban

    SvaraRadera
  6. Gomorr! Ja okej, varit uppe sen 7, men är precis klar med frukosten....ojoj
    Du denhär grannen du umgås så mycket med, en han förstår jag, öhum, goda vänner eller? Inga insinuationer åt något annat håll, en liten vårromans eller nåt?
    Hur som haver så hoppas jag att du har varmare än jag idag, 4 ståtliga grader och regnet smattrar..det kan man kalla en måndag!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Låter som en gemytlig helg

    Hälsa hem!!

    SvaraRadera
  8. Det låter ju som en riktigt härlig helg du haft!! Hoppas att du fått sova gott å att veckan börjar bra!!
    Jag sov som en stock inatt å imorse när sambon skulle iväg å jobba så vaknade jag knappt, hörde bara på håll att han klev upp å sen vaknade jag till å sa hej då. Jag som brukar ligga vaken medans han morgonpysslar! Sen sov jag till halv tio när posten kom. ;)
    Stor Kram, Maria

    SvaraRadera
  9. Oj vad det har grejats hemma hos Aforia.
    Mycket verkar ha blivit gjort och det är ju kul med lite ölpauser och backgammon blir alldeles lyrisk.
    Gräsmattan blev nog glad för lite toppdress.
    Grillat är alltid gott.
    Ha en bra start på veckan Marie;)

    SvaraRadera
  10. Hihi!
    Du kan få klå mej i backgammon "at anytime" för jag SUGER verkligen!!
    Har försökt, men kliar mej lika mycket i huvudet varje gång...

    SvaraRadera
  11. Hoppas du har haft en bra dag vännen och får en god natts sömn! "Ses" i morron! Puss & Kram

    SvaraRadera
  12. Det där lät inte illa, skönt att få sällskap och att grilla...
    Kramar igen

    SvaraRadera
  13. hahaha kvartersombud finns det sånt =) närå skoja bara =)

    Ville bara kika in & se hur du mår, hoppas allt är bra med dig..

    Va tycker du om Flickan som lekte med elden??

    Kram

    SvaraRadera
  14. Kul verkar som din helg varit toppen så ska de va,min regnade bort utom lördagen som det gick att grilla och göra något i trädgården,hoppas allt är bra,kram.

    SvaraRadera
  15. Trött som en gnu, om dom nu är trötta!!
    har varit uppe ock joggat före jobbet och så ska det vara......så nu efter grekisk sallad o grillad lax o shhhh 2 glas rödvin blir det sängen!!
    Klockan står på 05,00 pip för 1 timmes jogg/gå och imorgon har jag kundbesök 8,15 + att jag ska bre frallor till ett annat möte innan dess så jag måste åka hemifrån 07!!
    Hoppas allt väl!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Gumman! Vad händer?! Blir ju alldeles orolig när du är såhär "frånvarande"! Hoppas allt är bra!? Saknar dig! Puss & Kram

    SvaraRadera
  17. Det blev bara gå i morse men det va väl värt det, för jag blir alldeles tossig inombords så vackert det va!
    Såna dagar blir jag så tacksam och snäll som människa!!!

    Hoppas du ockå hade en fin morgon!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar helg du verkar ha haft!
    Jag skulle också vilja vara kvartersombud och vara legitimerad att hålla ordning på mina grannar!
    Här hemma så har vi Margareta 84 år som håller iordning på oss *hrmmpf* "ungdomar". Margareta brukar med sting i rösten tala om för Grann-Anna att hon minsann såg en mördarsnigel klockan 05.30 som kom från deras tomt in på Margaretas!
    I Margaretas värld ska Grann-Anna också vara uppe senast 05.00 och leta sniglar.

    Fast Margareta är helt underbar! Jag brukar fika med henne någon gång per år och titta på alla foton på barnbarn och barnbarnsbarn. :-)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis