2009-06-17

Onsdag och det blev dags att knapra medicin!

Så blev det så i alla fall. Det är dags att sätta in medicin mot den attans envisa förkylningen som krypit ner i lungorna. Idag skrev läkaren ut antibiotika som nu ska knapras i 9 dagar. Så himla kul inför Midsommar men men jag vill ju bli frisk och då har man ibland inget val. Så första 2 tabletterna är tagna. Magen reagerar direkt med att surna till lite. Imorgon mår jag bättre hoppas jag för då har kuren börjat mota ut bacillerna.

Midsommaraftonen är nu bokad och vi ska vara här. Vi blir ett par stycken som ska äta sill, grilla och umgås. Jag hoppas också att J vill komma trots att G är med. Så snälla J strunt i G.... Ju fler vi blir desto roligare blir det. Själv får jag strunta i nubbarna men vad sjutton man kan ha kul utan nubbe också. hehe... Nu hoppas jag att vädret håller i sig med sol och gärna lite varmare så att vi kan sitta ute.

Söndag blir det nog årets första golftur med R. Om inte så i alla fall slå ett par bollar. Skulle vara så skönt att komma igång igen med golfen. Kanske orkar jag inte gå hela 18 hål men 9 vore kul att kunna gå. Behöver nu återigen börja kämpa med mitt handicap så att jag kan få mitt nedrans kort någon gång. Jag blev av med det eftersom maken dog och hans profil raderades hos Golfklubben. Fattar inte riktigt hur det gick till men vips så hade jag helt plötsligt inget officiellt handicap längre. Så nu är det bara att börja kämpa igen.

Så vad ska ni på andra sidan skärmen göra under Midsommarhelgen?

10 kommentarer:

  1. Med lite medicin så är du på benen lagom till midsommar:.)) Men ta det lugnt... medicinen måste få chans att verka också;.)) Så från 18 hål till 9 till 4,5 kanske;.))

    SvaraRadera
  2. Hej vännen hoppas du blir frisk :) ... Ha en underbar midsommar :D hoppas på sol med ...

    SvaraRadera
  3. Godmorgon! =) Uppe med tuppen, redo att inta arbetsstolen i elva timmar...=/ Önskar nu att jag gått och lagt mig lite tidigare igår, precis som du sa...=)
    Låter som om du har en mysig midsommarafton att se fram emot. Själv ska jag bara ta det lugnt, för om växlings skull. Någon har planerat att jag ska få den stora äran att arbeta klockan halv tio midsommardag...=/
    Blir därför en lugn kväll mellan endast maken och mig...äta gott, dricka gott...=)
    Kramen och krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Bra att du får bort bacullerna ju!!
    Meeen en liten nubbe kan du ta i alla fall!!

    Det där med att du blev raderad verkar ju helknas...ni har väl inte samma födelsedata och du är ju myndig och nä du där har de nog tokat till sej och det ska väl inte du strafffas för???
    Då tar vi tag i det i sommar.. ner till 36... finns bara en väg ..att ge sej ut!!
    Har haft mitt kort i 12 år men nä inte 36!!
    En runda förra året och innan dess va det 1,5 år sen!! Men nu vill jag ge mej tid. Jag
    vill göra det JAG vill. Va ute för 3 veckor sen och vevade ut ca 100 bollar på ranchen..det gick skitbra!! Tacka vet jag min trätrea o nian!

    har just röjt undan efter vår årliga midsommarlunch på jobbet!
    Ska ta hem o ta tag i kaoset...kul....
    Sen blir det att gå bort både på lunch o kväll i morgon så jag behöver inte fixa så mycket!!
    Ska bli rätt gott!!
    Nu skiner solen, men i morse vräkte regnet ner!
    Ha alldeles superdupermidsommar!!
    KRAMAR!

    Ooops nu tog jag sådär mycket plats igen!!
    Hoppa sdet är ok!

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att du ska känna dig piggare i morgon och att tabletterna hjälper dig.Låter som ett skönt midsommarfirande.
    Här blir det lungt för förhoppnings vis så får Yuna komma hem i morgon och hon behöver lugn och ro.
    Tack för dina värmande och goa tankar till Yuna och mig.
    Trevlig och skön midsommar/Marie

    SvaraRadera
  6. Jasså damen golfar! Jag har provat för en herrans massa år sen men liksom andra bollsporter saknar jag totalt bollsinne. Och så blir jag sur också.,...dit vi nu flyttar där har vi en golfbana nästgårds, men bara en 9-håls, tror maken har siktat in sig på att börja lite smått...kan han gott göra, så jag får pyssla med mitt ibland!
    Kollade just väderprognosen och det ser inte så bra ut för imorgon. Idag har regnet öst ner hela dagen, men, nästa vecka ska det ju bli kanonväder! Det gläder mig för dottern har semester och ska jobba extra på Peace &Lovefestivalen i Borlänge! Inget betalt får dom, men får en herrans massa gratis uppträdanden under veckans stora utbud...inget för mig som är ljudallergiker, haha
    Ha nu så trevligt utan nubbarna små, tror jag skippar dem också, blir så nedrans trött.
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Ja, visst klarar man midsommar utan nubbe. Här har du en till. Utan nubbe & maten, jag håller mig till mina "shakes". ;) Känner att jag längtar efter väldigt mycket gott, är nästan lite "manisk" eftersom jag inte ska äta mat eller nåt annat nu... Men det går bra.
    Vi hade tänkt åka till Skansen imorgon men vi får se hur vädret är. Annars stannar vi nog inne å ser på film hela dagen!?? Jag och min mor.
    Hoppas ni får det riktigt trevligt!! Å du kan väl äta nåt gott åt mig med!!??
    Hoppas medecinen gör susen för dig!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  8. Men kära nån håller du på och snörvlar fortfarande...ojoj...Jag ska jobba så sill vet jag inte ens om jag får någon men hoppas du får en så pass bra kul helg som du kan :)

    SvaraRadera
  9. Ha en riktigt fin midsommar, goa du.
    :)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du snabbt blir bättre med medusin-medicin nu!
    Har haft så otroligt svårt att komma in på din sida i en hel vecka nu, fast upptäckte att om jag lät datorn stå och tugga ett tag så funkade det. Skitkonstigt för det verkar bara vara din sida som är sådan för mig.... :-(

    Trist med bilkrocken men skönt att ni klarade er utan skador. Hoppas också att du snart får ditt officiella handicap så att du kan komma igång. Själv har jag ouppackade nya klubbor och bag som aldrig kunnats användas pga en bilolycka för 5½ år sedan. Doktorn och sjukgymnasten har sagt att jag inte ska försöka mig på utslag men nu - efter ditt inlägg - så tror jag att jag ska hänga med maken till rangen och testa lite. Se hur det känns... Jag har inget grönt kort men känner att det skulle vara ett kul sätt att umgås med maken när sonen lämnar boet (när han är minst 47...)!

    Kram!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis