2009-08-23

Söndag och huvudet under armen!

Hej och hå idag är det lite tungt. hehe Förstår inte varför *L*. Kräftskivan var super och kräftorna goa. Tror minsann att jag lyckades få i mig en dålig kräfta för idag är huvudet under armen och skriker. ;o) Vi blev till slut 16 st barn och vuxna. M hade fixat det jättefint och alla gäster hade något ätbart med sig förutom kräftorna. Så bordet dignade under alla pajer, kakor, sallader, ostar och kräftor. Vi slurpade, slafsade, sjöng och nubbade i 3 timmar tror jag minsann. Sedan blev det kaffe med efterrätt. Klockan blev helt plötsligt halv 3 och taxi skulle beställas. Men som tur var för oss behövde vi inte vänta på taxi för M hade inte druckit något så hon skjutsade snällt hem alla sina kvarvarande gäster. Huvudet landade på kudden 03:15.

Kl 08:30 vaknade denna dam av törst utan dess like. Så det var bara upp och dricka sig otörstigt. Sedan ner på kudden igen för att slumra ett tag till. Kl 11:00 ringer det på dörren och denna dam famlar sig upp ur sängen. Utanför står M's son S med sin moppe. Moppen hade skurit och han kunde inte komma hem. Så det var bara att öppna garaget, köra ut bilen och låta S rulla in sin moppe. Sedan hem och laga frukost.

-----------------------------------------------------------

En liten uppdatering med bilder från kräftbordet.

10 kommentarer:

  1. Härligt det verkar har varit en riktigt mysig och rolig kräftskiva...
    Precis som det ska vara.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  2. Så ska de va när det är kräftskiva och doften på fingrarna hänger i dagen efter,man vill bara bli av med den,min tur kommer till helgen,då bjuder firman på kräftskiva och vet redan nu hur det kommer att bli,kommer säkert bilder på bloggen,men varit duktig och nobbat 2 kräftor här,måste jobba vet du,klockan blev 21 ikväll innan jag var klar,men nu har jag några dagar extra att gära vad jag vill med i Malmö,ha de gott vännen,kram.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Härligt med festligheter. Synd på dom där udda kräftorna som sätter sina spår t dagen efter,
    h en skön vecka,
    kram & go natt

    SvaraRadera
  4. Så skoj trots allt med kräftkalas!

    Det e ju så roooligt!!

    SvaraRadera
  5. Mmmmmm...*slickar mig runt munnen*...va GOTT!
    ...får väl ta och rosta mig en frukostmacka!...;o)

    Och Du, JO men visst är Caesar otroligt SÖT!!!! =D

    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  6. Hmmm...vad sa du nu...Kräftor och super...var det kräftorna eller du som söp...? ;) Med tanke på dagen status: "huvudet under armen och skriker"...hihi. Måste dock ha varit en dålig kräfta du fick tag i eller, som jag brukar säga "det var något fel på spadet i mina kräftor"...=/
    Nåja, skämt åsido, det verkar ha varit en livad och trevlig tillställning, precis som en kräftskiva ska va'! Inte minst bilderna talar ju för detta...=) Och ditt huvud...hihi.
    Kramen och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  7. Mums, mums och åter mums!!
    Jag har ännu inte ätit kräftor i år, men är barnledig till helgen, så det tål att tänka på... För som sagt... Risken finns ju att man får en dålig kräfta och det vill jag inte att Giovanni ska råka ut för... Hihi!
    Förresten, på tal om dåliga kräftor, så hörde någon karl säga att varje gång han har slips på sej, så får han huvudvärk... Haha!
    Kram och ha en bra kväll!!

    SvaraRadera
  8. Åhhh så mummsigt...drägglar på tangentbordet tror jag visst!!
    På fredag är det min tur, och då ska det sörplas rejält!!
    Men inte sååå länge! Flyget till Stockholmia går 09,00!!Och sen ska det festas och gås tjejmilen!! Ska bli kul!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  9. Men hallå!! Har du fortfarande huvudet under armen, eller?! ;)
    Hoppas att du har det bra i alla fall, gumz! Kramiz

    SvaraRadera
  10. Amen åh! Dåliga kräftor PÅ RIKTIGT! Sorry, visste ju inte...=/
    Skönt att du kravlat dig ur hemlighuset i alla fall! =)
    Kram och fortsatt god bättring! =)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis