2009-10-16

Åsså är det fredag igen!

Hej och hå, vad veckorna flyger iväg. Speciellt nu när man har börjat på nytt arbete. Dagarna går ihop med kvällarna och det enda som skiljer dessa åt är morgonen. Jisses hinner knappt med att äta ibland. Sena kvällar blir det och då när man kommer hem är man helt slut i den lilla knopp man har ovanför axlarna. Så mycket information som ska bankas in, nya rutiner, nya arbetsuppgifter och framförallt pejla in sina nya kollegor. Den här veckan fick jag äntligen en egen arbetsplats med den egna datorn. Det gör att livet blev lite lättare. Istället för att springa mellan två arbetsplatser kan jag nu lägga kraften till att få till min egen struktur på hur saker ska göras och i vilken ordning. Många rutiner är stenålders och där tror jag att jag kan få till en lättare rutin. Vissa andra rutiner går inte att ändra för att det ska bara vara så. Introduktion har man inte ork till pga att denna avdelning har gått på knäna. Undrar om jag verkligen har gjort rätt som har bytt arbetsuppgifter? Men men det får tiden utvisa.

Så är det fredag och det står Tacos på matschemat. Resterande kväll ska spenderas i soffan med tv:n som sällskap och kanske även ett glas rött. hehe Lördagen blir till att städa och plocka undan rejält inför fotografering av huset nästa vecka. Dessutom kommer en snäll kille över och tvättar mina fönster. Ja han gör ju inte det gratis förstås. hehe Stopp och belägg inga sådana tankar, här är det bara cash som gäller. Fniss!!!

Jag hoppas att ni får en riktigt trevlig fredagkväll och framförallt en superduber lördag morgon. Själv ska jag nanna kudden länge imorgon. Tjing på er så länge!

7 kommentarer:

  1. Tacos är gott!
    Ha en toppenfredag!

    SvaraRadera
  2. Hello girl! Hoppas du får en skön slapparkväll. Jag har kollat på serie efter serie hela em/kvällen. Lägger mig snart med en bok o somnar tidigt. I morgon ska jag, precis som du städulera hela lägenheten. Ska bli skönt att få 1) sovmorgon 2) ordning i kaoset. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, ja, du har verkligen att göra på veckorna!! Hoppas du får en mysig fredagkväll å en mysig sovmorgon imorgon. Vi har lilla "Minis" här ikväll så jag är övertygad om att en liten tjej lär väcka oss tidigt imorgonbitti!! ;)
    Ska ju vända på dygnet så det blir en relativt tidig kväll ikväll. Idol å sen sova...
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  4. Haha! Ja du, när jag vill något så går det undan och då får man hänga med... Hihi!
    Kram och hoppas du får en toppenhelg!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du fick sova riktigt gott och lääänge! =) Själv sov jag till tio...ahhh! =) Ha en underbar lördag! Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Sover Ceasar också länge på helgerna?

    Hos oss blev det hemlagad pizza igår, framför IDOL. Och så åt vi godis och ostbågar. Det slår mig i skrivande stund att jag förfallit å det grövsta. Vad ska det bli av mig?

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  7. Tack för trevlig kommentar. Så duktig du är som fixar nytt jobb och förhoppningsvis en bostad som blir bättre för dig och sonen.
    Ett märktligt sammanträffande: Sarah Margareta och Kevin dog båda 11 oktober. Det var nu 14 år sedan han dog.
    Just nu håller Victor och jag på att städa hans rum. Här ska bli målade väggar och nytt golv så det är mycket att göra.
    Ha en fin lördag i det tråkiga höstvädret.
    Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis