2009-12-23

Dan före dan före dopparedagen!

Kan fortfarande inte fatta att julafton är om två dagar. Letar och letar förtvivlat efter julstämningen i kroppen och knoppen. Men icke har den infunnit sig där ännu. Kanske kommer den imorgon när det ska inhandlas föda inför julaftonen, kläs gran om julsakerna återfinns, dansa tvagarevalsen och skålla skinka. Men banne mig om den finns här ikväll.

Jag hoppas att lugnet infinner sig i kroppen dessutom efter all stress som varit fram tills ikväll. Var hemma vid kvart i åtta ikväll för att kunna vara ledig imorgon. Men då kommer väl en annan stress in istället, julstressen. Det är kanske den som saknas för att få julstämning? Vettisjutton men något stämmer inte i år.

Ute snöar det igen och kallt är det. Så snön kan man inte klaga på att den saknas. Ah, en ljusdank! Det är ju för fasiken vitt ute och julen har ju de senaste åren varit grön. Där har vi felet. Det är därför julstämningen inte har infunnit sig. Då skiter jag i den och njuter av allt det vita istället. Basta!

Nu ska denna dam draga ut Caesar på sista svängen för inatt och sedan krypa ner i sängen för att sova till kl 10 minst imorgon förmiddag. hehe

Alla ni på andra sidan skärmen. Var försiktiga i snöyra och julstress!

1 kommentar:

  1. Godmorron min vän! =)
    Nog låter det som om det finns någon form av julkänsla ändå mitt i din förvirring (som jag för övrigt känner igen, big time!)!
    När du letat fram julsaker, granen är på fötter (eller fot), skinkan är i ugnen eller kastrullen och glöggen ryker ur en mugg....då...då, kommer julefriden att infinna sig i Aforia-stugan! Tror du inte?! =)
    Idag stressar jag inte ett dugg! Inget uppsatsfnul, framförallt! Här bakas det vita gubbar och sen ska det tillverkas julgodis. Kvällen avmyses i soffan under former av julklappsinslagning...precis som sig bör. Till detta en stor mugg glögg!
    Ha det riktigt mysigt nu och stressa inte!! =) Bara mys! En stor, varm och go' julekram är skickad! =) KRAM!! (kände du den?)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis