2010-11-05

Gissa vad det är för dag idag? Jo fredag! Tjoho!

Idag är en speciell dag i detta hus. Varför, jo för om några timmar ska jag skriva på kontraktet på den nya lägenheten och dessutom är det fredag. Är jag nervös, nä inte det minsta. Men däremot är jag nervös för att jag ska sittandes med 2 lägenheter i februari nästa år. Jisses har jag gjort rätt? Det får framtiden utvisa. Något jag har lärt mig under åren efter makens död är att grip tag i tillfällena när de kommer annars sitter man på kammaren och grämer sig.

Morgonen började bra jämfört med gårdagens morgon. Fast om man nu ser i backspegeln så slutade ju gårdagen väldigt bra. Så vad gjorde väl det att jag hade en bil som strejkade, en tand som sprack och ett gäng folk sittandes och väntandes på mig? Jag kan säga att igår morse betydde det en jävla massa.

Först att bildj....len inte startade vilket gjorde att jag blev sen till ett viktigt möte. Sedan att jag i ilskan över bilen biter sönder en tand och måste söka tandläkare akut, gjorde inte saken bättre. Jag svor, skrek och bannade, stressade, spottade och hade mig. Som tur var, var de som jag skulle träffa förstående och sa att jag skulle ta det lugnt. När den stressen försvann, så fick jag igång bilen och en tid hos tandläkaren omgående. Så allt löste sig. Sen slutade ju kvällen hur bra som helst.

Dagen idag började hur bra som helst. Ledig från jobbet idag och därmed SOVMORGON. Najs med lite slöande på morgonen innan man tar sig an dagens uppgifter. Och jag kan säga att dagen är smockad med saker som ska göras. För imorse så tog jag mig i kragen och skrev en lista över vad som måste göras. Vilken jag skulle ha gjort igår men inte gjorde. Så nu har jag fått ihop följande lista:

Ringa banken - done
Ringa mäklaren för försäljning - done
Ringa mäklaren för det nya - done
Hämta paket på posten
Byta rör under handfatet
Köpa vinterskor och kläder till sonen
Beställa fönsterpust - japp detta ska jag göra för jag är inte lat men bekväm... :o)
Skriva på kontrakt kl 14 Ingen kontraktskrivning pga sent bud
Städa huset
Röja förrådet
Rensa bort gammalt
Slänga skräp
Fota eventuella saker som jag kan sälja
Sätta ut saker till försäljning

Vad fasiken listan kan ju göras hur lång som helst. Äsch nu skiter jag i det här och går och fikar hos grannen istället. Japp det är jag i ett bananskal. Skit i och gör de tråkiga sakerna nu, skjut dem på framtiden.... Men jag har ju lyckats bocka av 3 av sakerna på listan. Ett bra förmiddagspass tycker jag.

Nu är det dags för kaffe, kaffe och kaffe igen. Så att man kvicknar till och kan börja beta av listan.

Tjing på er! Ha underbar fredag! Glöm inte att njuta av denna dag!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till kontraktskrivning av den nya lägenheten!
    Vilken ruskig start du fick på gårdagen...
    Tur att allt ordnade sig så bra ändå. Bra gjort att beta av 3 ting på Att göra listan och kaffe det måste man få för att överhuvudtaget fungera.
    Trevlig helg:)

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det äntligen ordnade sig
    och du nu kunde skriva på kontraktet för din nya lägenhet.
    Kan tänka mig det är en lättnad.
    och åter igen, stort Grattis.
    Hoppas du snart också kan bli av med din gamla lägenhet.
    Önskar dig en fin fortsatt fredag och kväll
    Kramar

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis